معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این اداره‌کل در فروردین امسال ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت و از مجموع این تماس‌ها ۱۰ درصد مربوط به ویروس کرونا بود.

اورژانس اجتماعی

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، غلامحسین حقدادی روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت افزود: در فروردین امسال ۲۲ هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شد که تنها ۴۵ درصد تماس‌ها مرتبط با شرح وظایف بهزیستی بود.

وی ادامه داد: همکاران مشاور ما در خط ۱۲۳ به ۷۸ درصد تماس‌ها از طریق ارائه مشاوره پاسخ دادند، ۱۰ درصد تماس‌ها را به سایر ارگان‌ها ارجاع دادند و ۱۲ درصد تماس‌ها نیز به مبادی درون‌سازمانی بهزیستی ارجاع داده شد.

 معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی به عناوین قابل بررسی و رسیدگی به اختلافات حاد خانوادگی اشاره و بیان کرد: همسرآزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی، روابط نامشروع، فرار از منزل، دعواهای حاد خانوادگی و کودکان خیابانی از جمله این موضوعات بودند.

حقدادی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با چنین مواردی، وقوع آن را از طریق شماره تلفن ۱۲۳ برای رسیدگی فوری به سامانه اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اطلاع دهند.  

افزون بر ۳۶۰ هزار نفر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش حمایتی و خدمات سازمان بهزیستی هستند.

کد خبر 508330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha