یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه 8 فلسطینی به شهادت رسیده و مجروح شدند

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله بالگردهای نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک خزاعه در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه یک تن از اعضای یک خانواده‌ی فلسطینی به شهادت رسیده و سه تن دیگر مجروح شدند.

بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع فعالان فلسطینی در شهرک خزاعه نیز 4 تن از نیروهای گردان عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مجروح شدند.

شاهدان در این منطقه نیز اعلام کردند: تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای اسراییلی تحت حمایت جنگنده‌های این رژیم به درون شهرک خزاعه پیشروی کرده و به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری سمای فلسطین نیز به نقل از روزنامه عبری اورشلیم پست گزارش داد، فرانسه پیشنهاد مشارکت در نیروهای بین‌المللی در اراضی فلسطینی را داده است.

بر اساس این گزارش نخست وزیر فرانسه به کمیته‌ یهودی آمریکایی ابلاغ کرده که فرانسه و اروپا نیز در صورت فراهم بودن شرایط لازم آماده مشارکت در نیروهای بین‌المللی جهت حمایت از سازمان‌های امنیتی فلسطین هستند.

نخست وزیر فرانسه هم چنین تاکید کرده که طرفین فلسطینی و اسراییلی باید برای دستیابی به توافقنامه‌ صلح چشم پوشی‌های دشواری را انجام دهند و بر همین اساس اسراییل باید به ساخت شهرک‌های یهودی نشین پایان داده و موانع امنیتی را کاهش دهد و فلسطینیان نیز در مقابل ضمن تضمین امنیت اسراییل از حملات موشکی علیه مواضع این رژیم خودداری کرده و نسبت به آزادی گلعاد شلیط، اسیر اسراییلی اقدام نمایند.

فرانسه دور بعدی ریاست اتحادیه‌ی اروپا را پس از اسلوونی در اختیار خواهد گرفت

کد خبر 50829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز