مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی در فرودگاه تبریز میزان مصرف آب حدود ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.  

فرودگاه تبریز

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این پروژه برای آبیاری بارانی فضای سبز و هم چنین قطره‌ای جنگل فرودگاه تبریز در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در حال انجام است.  

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه سازی و کاهش آب مصرفی فرودگاه تبریز اعلام کرد و اظهار کرد : اقدامات اولیه این طرح در سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان امسال جنگل و فضای سبز این فرودگاه به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی مجهز شود.  

آذری ادامه داد: عملیات حفر و خاکبرداری این پروژه برای لوله گذاری در سال گذشته شروع شده و تلاش می‌شود در مدت زمان حدود ۶ ماه آینده ۱۰ هزار متر لوله پلی اتیلن برای این منظور جاگذاری شود.  

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی برای پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی برای حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.  

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.  

کد خبر 508279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha