شمار مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس آمارهای رسمی به دست‌کم ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و حدود ۲۵۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

آمار کرونا 15 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ از ثبت ۷۴ مورد مرگ تازه ناشی از بحران سلامت جاری در این کشور خبر داد.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۳ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و ۷۴ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بر این اساس، با احتساب آمار جدید ارائه شده از سوی وزارت بهداشت،‌ شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر افزایش می‌یابد.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار شیوع این بیماری در روز چهارشنبه ۵ مه ۲۰۲۰ مصادف با ۱۵ اردیبهشت را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • ابراز نگرانی اسد از شیوع کرونا در سوریه: خطر فاجعه واقعی وجود دارد

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه هشدار داد که این کشور در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا با «فاجعه‌ای واقعی» روبه‌رو خواهد شد.
به گفته رئیس جمهوری سوریه شمار پایین موارد ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ به معنای خروج این کشور از «چرخه خطر» شیوع نوع جدید ویروس کرونا نیست. بشار اسد در مورد آمار کنونی مبتلایان در سوریه گفت: «این ارقام می‌تواند در عرض چند روز یا چند هفته افزایش یابد و ما خود را در مقابل فاجعه‌ای واقعی خواهیم یافت که رویارویی با آن از توان پزشکی و زیرساختی ما خارج است.»
دولت سوریه یک ماه پیش پس از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا مقررات رفت و آمد در این کشور جنگ‌زده وضع کرد. این در حالی است که بسیاری از شهروندان و منابع پزشکی دولت بشار اسد را به «پنهانکاری» درباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ متهم می‌کنند.
بنا به آمار رسمی تاکنون تست کرونای ۴۴ نفر در سوریه مثبت بوده است. از این تعداد سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۱۴۵ هزار نفر عبور کرد

روسیه که از آن به عنوان کانون جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا نام می‌برند روز دوشنبه از ثبت بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس خبر در میان شهروندان این کشور خبر داد.
منابع رسمی در روسیه با اعلام این مطلب تصریح کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۵۸۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور مورد تایید قرار گرفته که با احتساب آمار جدید شمار مجموع مبتلایان به این بیماری در روسیه به ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ نفر افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش تاکنون ۱۳۵۶ نفر نیز در روسیه به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند. در حالی که اغلب کشورهای اروپایی در تدارک برچیدن تدریجی بساط قرنطنیه و تسهیل در محدودیت‌های اعمال شده هستند روسیه به تنها کشور این قاره تبدیل شده که سریع‌ترین نرخ شیوع و بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا را ثبت می‌کند.

  • وضعیت اضطراری در ژاپن تمدید شد

ژاپن وضعیت اضطراری وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا و بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را تا پایان ماه مه تمدید کرد.

شینزو آبه،‌ نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه با اعلام این مطلب تصریح کرد «محدودیت‌های ناشی از وضعیت اضطراری وضع شده در هفتم آوریل تا پایان ماه مه تمدید می شود و تمام استان‌ها و فرمانداری‌ها در جریان این دستورالعمل قرار گرفته اند.» خبرگزاری ان‌اچ‌کی ژاپن صبح روز دوشنبه از احتمال تمدید وضعیت اضطراری در این کشور تا پایان ماه مه خبر داده بود.

کد خبر 508196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha