گزارش منتشر شده اداره آمار ایتالیا (ایستات) نشان می‌دهد میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر از حدی است که در ارقام رسمی اعلام شده است.

Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ایستات در آنالیزش در این باره که روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت منتشر شد، به هزاران مورد مرگی اشاره می‌کند که هیچگاه رسما به کووید-۱۹ نسبت داده نشده‌اند.

ایستات در نخستین گزارشش درباره تاثیر همه‌گیری کرونا بر میزان مرگ‌ومیر در این کشور که ۸۶ درصد جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد، اعلام کرد که از ۲۱ فوریه که نخستین مرگ‌های کووید-۱۹ رخ داد تا ۳۱ مارس شمار مرگ‌ها در این کشور در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته تا ۳۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از میان ۲۵۳۵۴ «مرگ اضافی» گزارش شده در این مدت، سازمان حفاظت مدنی ایتالیا ۱۳۷۱۰ مرگ را به کووید-۱۹ مربوط کرده است، به این ترتیب حدود ۱۱۶۰۰ مرگ شمرده نشده باقی می‌مانند.

این مرگ‌های اضافی عمدتا در بخش شمالی ایتالیا رخ داده است که شیوع ویروس کرونا بیشترین شدت را در آن داشته است.

اداره آمار ایتالیا می‌گوید منطقی است که تصور کنیم این افراد یا بدون اینکه آزمایش شوند، به علت کووید-۱۹ مرده‌اند یا فشار اضافی بر نظام بهداشتی به خاطر همه‌گیری کرونا باعث شده است این افراد بدون اینکه درمان شوند، به علل دیگری مرده‌اند.

سازمان حفاظت مدنی ایتالیا تا سوم مه (۱۴ اردیبهشت) ۲۸۸۸۴ مرگ ناشی از ویروس کرونا گزارش کرده است که بیشترین میزان تلفات ناشی از این بیماری در جهان پس از آمریکا است. این آمار تلفات فقط شامل افرادی می‌شود که آزمایش مثبت پیدا کرده‌اند.

این سازمان هر روز داده‌های مربوط به مرگ افراد را که آزمایش مثبت کرونا داشته‌اند، گردآوری و در بولتنی در ساعت ۶ بعدازظهر در هر روز منتشر می‌کند.

گزارش ایستات که با همکاری موسسه ملی بهداشت ایتالیا تهیه شده است، شدت بالای همه‌گیری در مناطق شمال ایتالیا که اغلب مرگ‌های گزارش‌نشده کووید-۱۹ در آن رخ داده است، ثابت می‌کند.

در منطقه شمالی لومباردی که شامل شهر میلان پایتخت مالی این کشور می‌شود، شمار مرگ‌ها در ماه مارس نسبت به میانگین مرگ‌ها در این ماه‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تا ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

در شهر برگامو در نزدیکی میلان که بدترین شیوع کووید-۱۹ را در میان مناطق شمال ایتالیا داشت، شمار مرگ‌ها در ماه مارس نسبت به میانگین مرگ‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تا ۵۶۸ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 508187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha