مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پایش تمامی بیمارستان‌های تهران و بررسی عملکرد محیط زیستی آنها در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون برای ۸ بیمارستان استان اخطاریه صادر شده تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

بیمارستان

به گزارش همشهری انلاین به نقل از خبرآنلاین، سعید محمودی گفت: با توجه به استقرار ۱۵۷ واحد بیمارستان در شهرستان تهران و همچنین حساسیت های لازم درخصوص ویروس و بیماری کرونا، محیط زیست تهران با برنامه ریزی و برقراری چند تیم کارشناسی پایش، ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی، بازدید و بررسی عملکرد محیط زیستی و نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها و مجتمع های بزرگ درمانی را از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دفع غیر اصولی انواع پسماند های بیمارستانی و کارکرد نامناسب سیستم تصفیه فاضلاب آن ها می تواند منشأ مهمی در ایجاد و انتقال بیماری های خطرناک باشد، پایش و بازدید از بیمارستان ها را امری ضروری عنوان کرد و افزود: از ابتدای اردیبهشت تاکنون در پایش های انجام شده عملکرد محیط زیستی تعداد ٣٠ واحد بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به عملکرد غیر اصولی، برای ۸ واحد به منظور رفع نواقص اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

محمودی گفت: با پیگیری های به عمل آمده از ١٥٠ واحد بیمارستانی و درمانی بزرگ مقیاس مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده و ۲ واحد دیگر نیز در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب هستند. همچنین از سال گذشته تاکنون ۵ بیمارستان به دلیل بی توجهی به اخطارها و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش های دوره ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند. 

محمودی در پایان با قدردانی از مسئولان بیمارستان هایی که موضوعات محیط زیستی را به عنوان یک دغدغه در نظر گرفته اند و با جدیت نسبت به رعایت آن اقدام می کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده عملکرد غیراصولی، قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.

کد خبر 508101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha