رئیس قوه قضائیه با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه گفت: به روزرسانی و اتمام کار پرونده‎های قضایی معوقه در همین روزهای ابتدای سال امکانپذیر است اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، با قدردانی از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، افزود: کاری که دادگستری تهران و دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

رئیسی در بخش دیگری از صحبتش با اشاره به نظر متخصصان درباره احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا و تداوم شرایط موجود، بر لزوم توجه به عوامل موفقیت در دوران مواجهه با موج اول شیوع تأکید کرد و اظهار داشت: اولین چیزی که موجب نمایش موفقیت ایران در مواجهه با ویروس کرونا در دنیا شد، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و سیره و سلکوک شخصی ایشان بود که همه ظرفیت های کشور را برای تلاش همدلانه بسیج کردند.

وی افزود: اقناع افکار عمومی توسط رسانه ها به ویژه رسانه ملی، دومین عامل مهم در این موفقیت بود که باعث شد مردم عزیز ما در کنار حافظان سلامت خوش بدرخشند. عامل دیگر هم به میدان آمدن همه ظرفیت های دولت، نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی بود که همه از این آزمون سربلند بیرون آمدند.       

رئیسی ادامه داد: امیدواریم شر ویروس کرونا هرچه زودتر از سر همه کشورها کم شود اما ادامه این وضعیت هر چه باشد، حفظ عوامل موفقیت در مرحله نخست شیوع بیماری می تواند در شرایط جدید و حتی شرایط پساکرونا نیز ما را صیانت بیشتری ببخشد.

  • لزوم رفع موانع تولید ازسوی همه دستگاه ها

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و با تأکید بر لزوم پیگیری رفع موانع تولید از سوی همه دستگاه ها، افزود: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.

رئیسی اظهارداشت: در نشستی که چندی پیش با پرستاران برگزار شد، آنها تأکید کردند با این که این روزها مورد حمایت و تقدیر ملت هستند اما مشکلاتی دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از بزرگ ترین مشکلات شان عدم اجرای قوانینی بود که برای حمایت از این عزیزان تصویب شده است.

  • ٢٠٠ میلیارد تومان از مطالبات پرستاران پرداخت شده است

در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد که این سازمان پس از دستور ریاست قوه قضائیه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آنها ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آنها در سال ۹۹ با حضور آنها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص با معاون اول رئیس جمهوری مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان این که برای حمایت از فضای کسب و کار هم قانون ویژه ای تصویب شده، بر لزوم اجرای کامل قوانین و پیگیری حسن اجرای آنها از سوی دستگاه های قضاوتی و نظارتی تأکید کرد.

  • لزوم خروج آمریکا از منطقه

 در ادامه رئیس قوه قضاییه در عین حال از همکاران خود در دستگاه قضا در سراسر کشور که سال گذشته با حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات و احیای هزار کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی تلاش کردند تقدیر کرد و ارتباط آنها با کارآفرینان و کارگران را ضامن تحقق جهش تولید دانست.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی ها برای مردم آزاده جهان و فرهیختگان شگفتی آور است که از یک سو می گویند از برجام خارج شده ایم و از سوی دیگر بعد از دو سال می گویند در این قرارداد شریک هستیم.

رئیس قوه قضائیه این رفتار را نشانگر تعارض آمریکایی ها در تصمیم گیری دانست و افزود: رفتار برخی کشورهای اروپایی هم برای جهانیان سوال برانگیز است که چرا در اوج مسأله کرونا که آلمان گرفتار آن شده و میزان مرگ و میر در آن بالاست و مردم این کشور دنبال نجات جان خود هستند، آنها دنبال نشان دادن عنادشان با حزب الله و جریان مقاومت مردمی هستند.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امروز اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است و شاید زدوبندهای سیاسی باعث تأخیر در تحقق این مطالبه شود اما به برکت خون مطهر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق می یابد و اخراج آنها از منطقه قطعی است.

کد خبر 508079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha