دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان از وضعیت سفید کرونا در شهرهای مراوه‌تپه، گمیشان، گالیکش و رامیان خبرداد و گفت: اماکن مذهبی از امروز دوشنبه‌ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ در این ۴ شهر بازگشایی می‌شود.

گلستان در نقشه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا فاضل اظهار کرد: مردم باید بر این نکته توجه کنند اگر شهری سفید اعلام می‌شود دلیل بر این نیست که عدد بیماران صفر است و ما دیگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم.

وی افزود: تعداد بیماران در این شهرها صفر نیست و شهر سفید نشان‌دهنده پاک بودن شهرها نیست بلکه شهر سفید یعنی میانگین بستری روزانه یا هفتگی حتی یک عدد کمتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده بود شهرهای رامیان و گمیشان سفید است اما امروز آماری که ما ارسال کردیم مراوه‌تپه، گمیشان، گالیکش و رامیان سفید است.

فاضل بیان کرد: بندرگز تنها شهری بود که طی روزهای گذشته ما آن را قرمز اعلام کردیم که امروز به حالت زرد رسید. در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان به جز مراوه‌تپه، گمیشان، گالیکش و رامیان، در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: بر اساس جمعیت، وضعیت گرگان بهتر از سایر شهرستان‌های استان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان در خصوص بازگشت دوباره شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: هنوز استان‌های اولیه مثل قم و گیلان اعلام پیک دوم نداشته‌اند که این نشانه خوبی است و امیدواریم این پیک دوم دوباره به وجود نیاید.

فاضل در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پرجمعیت، گفت: باید در این مکان‌ها از ماسک استفاده شود و حتی اماکن مذهبی که از امروز در شهرهای سفید بازگشایی می‌شود، مردم باید از مهر و قرآن شخصی استفاده کرده و فاصله مناسب را برای ادای فریضه نماز رعایت کنند. پروتکل لازم برای اماکن مذهبی ابلاغ خواهد شد و مساجد فقط در شهرهای سفید بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

کد خبر 507873
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha