دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: عملیات شخم زدن، احداث باغ و ساخت و ساز بدون مجوز در مراتع و اراضی ملی روستاهای سقز متوقف می‌شود.

تصرف اراضي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سهراب احمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه از بیشتر روستاهای سقز بازدید کردیم و این تخلفات در اکثر روستاها انجام شده است، بنابراین در حال بررسی و گشت زنی و شناسایی متخلفان هستیم تا از این تخلفات جلوگیری کنیم.

وی تخلفات و عملیات غیرمجاز روستاییان را در اراضی ملی، شخم‌زدن مراتع، احداث باغ در اراضی ملی بدون مجوز و ساخت خانه باغی و استخر برشمرد و بر جلوگیری از این تخلف‌ها در سطح شهرستان تاکید کرد.

احمدی افزود: متخلفان شناسایی شده  و مراحل تکمیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی برای طی مراحل قانونی در دست اقدام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز بیان کرد: با تشکیل کلاس‌های ترویجی، عقد تفاهم‌نامه با دهیاران، جذب همیاران طبیعت و گشت‌زنی در منطقه در حال مبارزه با این تخلفات هستیم، کمبود نیرو، خودرو و راننده و مشکلات کمبود اعتبار کار ما را در راستای جلوگیری از این تصرفات مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: این تخریب‌ها باعث کاهش سطح اراضی ملی و کم‌شدن مناطق قابل چرا برای دام‌ها و حیات وحش، از دسترس خارج کردن این منابع باعث ایجاد مشکل برای تامین آب احشام و حیات وحش شده، تخریب‌ها و شخم زدن‌ها هم موجب افزایش فرسایش خاک و کاهش ذخیره نزولات آسمانی و در نتیجه کاهش آب منطقه می‌شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سقز تاکید کرد: با متخلفان و کسانی که قانون را به تمسخر گرفتند به طور جدی و بدون گذشت برخورد می‌شود و مسببان این تخلفات طبق قانون مجازات می‌شوند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 507848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha