یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فتوکینا بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه صنعت عکاسی در جهان است که هر دو سال یک بار در شهر کلن در آلمان ‏برگزار می‌شود.

موضوع اصلی نمایشگاه، ارتباطات تصویری است. فتوکینا نمایشی از آینده مشترک عکاسی، تکنولوژی ‏اطلاعات و ارتباطات است. ساختار نمایشگاه این امکان را فراهم می‌کند که موضوعاتی چون عکس گرفتن، پردازش و نگهداری عکس، ‏انتشار عکس و لوازم و تجهیزات عکاسی بطور هماهنگ و منظم در کنار یکدیگر مطرح شوند. ‏

در این نمایشگاه علاوه بر بازدیدکنندگان صنفی از جمله عکاسان، تولیدکنندگان، فروشندگان و مانند آن، عموم مردم نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

در نمایشگاه فتوکینا تولیدکنندگان و سازندگان دوربین و تجهیزات عکاسی محصولات جدید خود را معرفی می‌کنند.‏

فتوکینا، بزرگترین نمایشگاه عکاسی در جهان است که از سال 1950 تا کنون در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و به مرور زمان از یک نمایشگاه عکاسی صرف به محلی برای عرضه محصولات تولید‌کنندگان و سازندگان دوربین و تجهیزات عکاسی تبدیل شده است.

بخش گالری و ملاقات با متخصصان محلی برای گرد‌همایی و تبادل نظر آژانس‌های بین‌المللی عکس یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه است. در زمان برگزاری فتوکینا تعداد زیادی از گالری‌های این شهر و اطراف آن به موضوع عکس می‌پردازند.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه حضور مدارس عالی، هنرستان‌ها و دانشگاه‌هاست تا آخرین پروژه‌های خود را در زمینه عکس و تصویر را ارائه کنند.

گسترش و تغییر محل برگزاری نمایشگاهkoelnmesse ‎‏ امکانات تازه‌ای را برای برپایی فتوکینا ایجاد کرده است.

کد خبر 50779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز