شماری از مردم خراسان شمالی یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت برای دریافت کد بورسی سهام عدالت، بدون رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی در مقابل دفاتر پیشخوان دولت ازدحام کردند که گفته ‌شد تجمع آنان مدیریت شده‌است.

دفاتر پیشخوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روزهای پایانی هفته پیش اعلام شد سهام عدالت آزاد می‌شود و افرادی که می‌خواهند اختیار سهام خود را داشته باشند باید از دفاتر پیشخوان دولت در محل شهرهای خود کد بورسی دریافت کنند و به همین دلیل دفاتر پیشخوان یک بار دیگر در برخی شهرهای استان با ازدحام جمعیت مواجه شد اما پس از اعلام این مطلب که احراز هویت به شکل اینترنتی انجام خواهد شد هم‌اکنون از تعداد مراجعان به این دفاتر کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: با توجه به ابلاغیه‌ای که در این باره وجود دارد، سهامداران سهام عدالت مجاز هستند حداکثر تا یک ماه آینده وارد سامانه سهام عدالت شده و نحوه مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کنند.

ابراهیم قربانی گفت: افراد پس از ورود به سامانه می‌توانند به طور مستقیم مدیریت سهام خود را انجام دهند و یا از طریق شرکت سرمایه‌گذاری استان مدیریت سهام آنان انجام شود.

وی افزود: سهامداران سهام عدالت درصورتیکه به هر علتی نتوانستند وارد این سامانه بشوند نگران نباشند، زیراکه مدیریت سرمایه‌گذاری سهام عدالت به نمایندگی از طرف سهامداران امور سهامداری آنان را انجام خواهد داد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاتر پیشخوان خراسان شمالی نیز گفت: این‌بار با مدیریت مدیران دفاتر و اعلام این‌که مردم می‌توانند احراز هویت خود را اینترنتی انجام دهند از ازدحام جمعیت کاسته شده است.

حمیدرضا شیدا افزود: مشمولان سهام عدالت تا چند روز پیش برای دریافت کد بورسی و پس از ثبت‌نام در سامانه سجام باید به دفاتر مراجعه می‌کردند تا احراز هویت شوند، اما اکنون اعلام شد می‌توانند این مراحل را به صورت اینترنتی انجام دهند.

وی گفت: روند کاهش ازدحام جمعیت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند.  

 خراسان شمالی دارای ۶۷ دفتر پیشخوان دولت است.

۷۴۰ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان سهامدار سهام عدالت‌اند.

کد خبر 507703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha