همشهری آنلاین: تقاضای پالایش نفت تبریز در نشست روز شنبه 14 اردیبهشت در هیات پذیرش بورس بررسی شد.

در این جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار  با پذیرش سهام شرکت پالایش نفت تبریز در بورس موافقت کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، هیات پذیرش در جلسه روز گذشته خود درخواست پذیرش سهام شرکت پالایش نفت تبریز به همراه پیش‌نویس امید‌نامه این شرکت را بررسی و در نهایت با پذیرش آن در تابلوی اصلی بازار اول بورس به شرط ارائه تعهدات لازم از سوی شرکت و سهامدار عمده، تکمیل فرآیند آمایش و ارائه اطلاعات تکمیلی موافقت کرد.

شرطهای  هیات پذیرش برای ورود پالایش نفت تبریز در بورس به شرح زیر است:

1- اقدامات نهایی ثبت شرکت به عنوان سهامی عام در اداره ثبت شرکت‌ها انجام و سهام شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شود.[مفاهیم پایه بورس: شرکت سهامی عام]

2- قرارداد انتقال نفت خام با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، قرارداد خرید نفت خام با شرکت ملی نفت ایران و قرارداد فروش فرآورده‌ها با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منعقد و شرایط آن به اطلاع عموم برسد.

3- نامه مربوط به ماده 37 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال و رونوشت آن به بورس ارائه شود.

4- اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به 30/12/1387 و سایر اطلاعاتی که با توجه به آیین‌نامه افشای اطلاعات و زمان عرضه سهام شرکت توسط بورس اعلام می‌شود، ارائه شود.

اطلاع رسانی بورس اعلام کرده است: سایر اطلاعات و مدارک شامل صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1385 (حسابرسی شده)، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه‌ منتهی به 31 شهریور 1386 (بررسی اجمالی شده) و صورت‌های مالی پیش‌بینی شده‌ سال مالی منتهی به 29 اسفند 1386 (حسابرسی شده) را متعاقباً اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از آنجا که مدل کسب و کار شرکت از حق‌العمل‌کاری به مدلی مشابه دیگر پالایشگاه‌های دنیا تغییر یافته است، بنابراین سودآوری و روند سودآوری از سال 1386 به نسبت گذشته تفاوت کرده است.

این شرکت از سال 1386 مواد اولیه خود را با تخفیفی که دولت تعیین کرده است به قیمت "فوب" خلیج ‌فارس خریداری می‌کند و فرآورده‌‍‌هایش را به قیمت‌های بازار به فروش می‌رساند.

در اطلاعیه اطلاع رسانی بورس تهران تاکید شده است: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در سال 1386 این امکان وجود دارد که اطلاعات واقعی شرکت تفاوت چشمگیری نسبت به اطلاعات پیش‌بینی شده سال 1386 داشته باشند.

کد خبر 50768

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز