بهره‌برداری از ۳ بنای تاریخی استان قزوین شامل ۲ خانه و یک حمام تاریخی سال ۹۹ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بنای تاریخی قزوين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: این بناها شامل خانه‌های تاریخی یزدی و میریان‌زاده و همچنین حمام تاریخی تنکابنی است.

علیرضا خزائلی افزود: این بناها تغییر کاربری پذیرایی و اقامتی شده و  واگذاری این بناها با همکاری صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: با واگذاری این بناها برای مدت زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغالزایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از آثار تاریخی فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: در سال‌های گذشته واگذاری بهره‌برداری از اماکن تاریخی قزوین اتفاقات خوبی را در زمینه گردشگری رقم زد و تغییر کاربری بناهای تاریخی و احیای آنها موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری شده و به رونق این حوزه می‌انجامد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا برای احیای برخی اماکن تاریخی قزوین از جمله خانه‌های قدیمی آنها را به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار کنیم که در این صورت علاوه بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری از طریق تغییر کاربری، می‌توان به مرمت و حفظ آنها نیز کمک کرد.

 ۲۳۵ بنای تاریخی شامل بقعه‌ها، آب انبارها، پل‌ها و برج‌ها، مساجد، مدرسه‌ها و کاروانسراها، عمارت‌ها، دروازه‌ها و حمام‌ها و کلیساها در استان قزوین وجود دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

کد خبر 507670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha