رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سال ۹۸ محصولات لبنی این استان شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر به میزان ۳ هزار و ۳۵۶ تن و به ارزش ۴ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.

لبنیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد تاراسی افزود: عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت از جمله مقصدهای صادرات محصولات لبنی استان زنجان بودند.  

وی به ظرفیت تولید بالای شیر و محصولات لبنی در استان و کیفیت بالای تولید این محصولات اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات لبنی نشان‌دهنده ظرفیت استان در این حوزه است که امیدواریم با مجموع اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، شاهد روند رشد تولید و استمرار صادرات محصولات لبنی در سال ۹۹ نیز باشیم.  

تاراسی اظهار کرد: سالانه بالغ‌بر ۱۶۵ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود، ۱۲۱ هزار تن از محصول تولیدشده در داخل استان مصرف و مابقی آن‌که ۲۶ درصد میزان تولید است، به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۲۵ واحد صنعتی گاوداری شیری ‌با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۵۰ رأس و ۶۲۲ واحد روستایی با ظرفیت ۱۱هزار و ۷۰۰ رأس در استان وجود دارد.   

وی ادامه داد: از واحدهای صنعتی گاوداری شیری تعداد ۵۰ واحد فعال و مابقی نیمه فعال و مواردی نیز غیرفعال هستند.

کد خبر 507506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha