مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: فوتی‌های سوانح رانندگی در استان طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ۵۰ نفر افزیش داشته‌است، در این مدت تعداد مصدومان این سوانح ۶۹۵ نفر کمتر شد.  

سوانح رانندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول روشنی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته ۶۶۸ نفر بر اثر سوانح رانندگی جاده‌ای در استان آذربایجان‌غربی جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در سال پیش از آن، ۶۱۸ نفر بود.  

روشنی اضافه کرد: از این تعداد ۵۴۵ نفر مرد و ۱۲۳ نفر زن بودند که نشان می‌دهد سهم زنان در این حوزه تنها ۱۸ درصد است.  

وی بیان کرد: از کل جان‌باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان‌غربی ۶۹ درصد شامل ۴۶۹ نفر مربوط به جاده‌های برون شهری، ۱۷ درصد شامل ۱۱۱ نفر مربوط به معابر درون شهری و ۹ درصد شامل ۵۷ نفر مربوط به جاده‌های روستایی بود.  

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه بیشترین سهم را در تلفات سوانح رانندگی طی سال گذشته به خود اختصاص داد، تکاب نیز کمترین میزان تلفات را در این حوزه داشت.  

روشنی از کاهش ۴.۶ درصدی مصدومان سوانح رانندگی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: در حالی که طی سال ۹۷ بیش از ۱۵ هزار نفر در این سوانح مصدوم شده بودند، این رقم طی سال ۹۸ به ۱۴ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.  

وی اضافه کرد: در این بخش نیز سهم مردان ۷۱ درصد و سهم بانوان ۲۹ درصد بود.  

سالانه افزون بر ۶۰۰ نفر در جاده‌ها و معابر درون شهری آذربایجان‌غربی جان خود را از دست می‌دهند که طبق بررسی‌های صورت‌گرفته عامل اکثر آنها، خطا و اشتباه انسانی رانندگان است.  

البته این رقم نسبت به اواخر دهه ۸۰ شمسی بسیار کمتر شده است.  

آمار پزشکی قانونی، مرجع اصلی آمار سوانح رانندگی در کشور است و پس از بررسی‌های کارشناسی ارائه می‌شود.  

کد خبر 507489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha