یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از امهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری این استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری که به طور مستقیم از شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت شدند، انجام می‌شود.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا از جمله بخش‌هایی که در کشور و استان تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و متحمل خسارات سنگین شد، حوزه گردشگری بود که به طور مستقیم دچار آسیب‌های جدی شد.  

وی افزود: بر اساس اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری جزو مصادیق رسته‌های کسب و کارهایی هستند که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان‌کرد: به دلیل حجم ضرر و زیان واردشده به این بخش اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری بر اساس اعلام کارگروه، امهال سه ماهه خواهند شد و مراکز مشمول این موضوع می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.  

فلاحی گفت: بر اساس ابلاغ معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بر اساس توافق با شورای پول و اعتبار در راستای استمهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری، در این زمینه در استان اقدام خواهد شد.  

وی اظهارکرد: طبق این توافق و برابر اعلام رئیس کل بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظف هستند بنا به درخواست‌های این واحدها و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود برای یک بار و حداکثر به مدت پنج سال بدهی خود را با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کنند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: مدت زمان استفاده از این مزایا تا پایان شهریورماه ۹۹ بوده و واحدهای مشمول می‌توانند از این فرصت برای بهره‌مندی از مزایای آن استفاده کنند.  

کد خبر 507465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha