مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: برای نخستین بار محموله ۴۵۰ تنی میوه و تره‌بار از این بندر به مقصد کشور کویت صادر شد.

صادرات بندر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فضل‌الله احمدی یکشنبه ۱۴ اردیبهشت افزود: این محموله به ارزش ۱۰۰ هزار دلار معادل ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در رونق اقتصاد منطقه مؤثر و حرکتی برای حضور و فعالیت هرچه بهتر و بیشتر تجار و بازرگانان در این بندر خواهد شد.

وی گفت: این محموله با یک فروند کشتی متعلق به تجار بومی این شهرستان است به مقصد کشور کویت بارگیری شد.

مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر افزود: گمرک این بندر آمادگی کامل دارد که به‌صورت شبانه‌روزی تشریفات گمرکی صادرات را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

وی در ارتباط با ظرفیت اسکله بندر دیر اضافه کرد: اسکله تجاری بندر دیر با ظرفیت پهلوگیری ۱۰ لاندی گراف و ۶ شناور چوبی و سنتی می‌تواند بارگیری هم‌زمان کالاهای صادراتی به کشورهای مختلف به‌ویژه حوزه خلیج‌فارس داشته باشد

احمدی اضافه کرد: در زمان حاضر تجار و بازرگان این شهرستان صادرات کالا را به کشور قطر به‌صورت مداوم انجام می‌دهند که باعث رونق این بندر در سال‌های اخیر شده است و هم‌اکنون بازرگانان این بندر از کشور امارات نیز درخواست صادرات کالا دارند که امیدواریم این مهم در سال ۹۹ محقق شود.

مدیر گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: کاهش هزینه حمل‌ونقل کالا، نزدیکی به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس به‌ویژه قطر و قرار گرفتن در کنار مرز از مزیت‌های بندر دیر است.

بندر دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج‌فارس قرار دارد.

کد خبر 507457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha