مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دوره تربیت مربی در حوزه پیشگیری از اعتیاد با عنوان «یاریگران زندگی» با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.

ستاد هماهنگی مساجد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور اظهار کرد: این طرح با هدف تربیت مربیان آموزش‌دیده و و ارتقای سطح دانش اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان برگزار می‌شود.

وی گفت:اعضای کانون‌های مساجد استان می‌توانند برای ثبت‌نام و اطلاع از نحوه برگزاری آزمون به سایت بچه‌های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند. اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ برای ثبت‌نام در این دوره تربیت مربی فرصت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» به منظور آگاه‌سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی کشور و گفتمان‌سازی اجتماعی در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد، گسترش فعالیت‌های داوطلبانه، مشارکت‌های مردمی و اجتماع‌محور با محوریت مسجد در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار می‌شود.

  وی تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سال‌های گذشته نیز تفاهم‌نامه همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان منعقد شده است همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر به ‌منظور اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان، اجرای دوره‌های آموزشی در خصوص مقابله با اعتیاد به مواد مخدر، بهره‌گیری از فضای مجازی برای آگاه‌سازی نسل جوان از آثار سوء مواد مخدر و  برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی با محوریت مبارزه با مواد مخدر از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این زمینه بوده است.

 چراغی‌پور گفت: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارند و این تعداد کانون با گستردگی جغرافیایی که در استان دارند به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و مذهبی پذیرای جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام در طرح یاریگران زندگی اقدام کنند. برای شرکت‌کنندگان در این دوره تربیت مربی، گواهی مربیگری توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صادر می‌شود.

 عضویت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت در سامانه «بچه‌های مسجد» یکی از شرایط مهم برای شرکت در طرح تربیت مربی «یاریگران زندگی» است.

کد خبر 507454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha