رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی استان چهارمحال و بختیاری در ماه رمضان خبر داد.

حلیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: این نظارت‌ها از ششم اردیبهشت ماه ۹۹ تا ۴ خرداد از سوی تیم‌های بازرسان بهداشت محیط استان انجام می‌شود.  

جزایری اضافه کرد: تاکنون انجام ۱۸۵ بازرسی از سوی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، به صورت شبانه روزی انجام شده است، در همین مدت ۱۸ تیم بازرسی دو نفره ثابت و سیار در سطح چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.  

وی ادامه داد: نظارت بر سامانه‌های آبرسانی اعم از کلرسنجی و نمونه برداری آب و کنترل کیفی مواد غذایی شامل نمونه برداری، سنجش بار میکروبی سطوح و سنجش پرکسید روغن به ویژه در مراکز حساس از دیگر اقدامات انجام شده هستند.  

جزایری گفت: تحویل موادغذایی پخته شده در رستوران‌ها درون ظروف یکبار مصرف گیاهی به صورت برون بر از دیگر موارد مورد تأکید در بازرسی‌ها تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بود.  

وی افزود: نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف یکبار مصرف نازک و به رنگ روشن و شفاف باشد بنابراین واحدهای تهیه و توزیع‌اش و حلیم باید این موادغذایی را در ظرف یکبار مصرف مناسب و ترجیحا بر پایه گیاهی و آلومینیومی به مشتری ارائه می‌کند.  

جزایری اضافه کرد: خرید زولبیا و بامیه باید فقط از شیرینی فروشی‌های مجاز انجام شود،  زولبیا و بامیه مناسب دارای رنگ شفاف و بدون ذرات سوختگی و بدون رنگ‌های غیر مجاز است و باید دارای جعبه‌های مشخص و دارای شناسه نظارت باشد.  

جزایری گفت: تهیه آش، حلیم و خرما باید از مراکز معتبر و بهداشتی صورت گیرد و از خرید خرمای روباز و بدون بسته بندی خودداری شود.  

وی افزود: سالم‌سازی سبزی و میوه موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.  

جزایری اضافه کرد: با متصدیان متخلف در چهارمحال و بختیاری برخورد قضایی انجام شد، تیم‌های بازرسی استان در روزهای عادی و تعطیل از ساعت ۸ صبح تا بعد از افطار به صورت فعال و از افطار تا ساعت ۸ صبح آماده خدمت‌رسانی در امر نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه رمضان هستند.  

کد خبر 507310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha