شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در این استان توجیه اقتصادی دارند، در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک معرفی می‌شوند.  

گردشگری اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فلاحی، شنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست با مدیرعامل بانک توسعه تعاون اردبیل اظهارداشت: با توافق انجام شده با مدیرعامل بانک توسعه تعاون پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای توجیه اقتصادی برای دریافت تسهیلات حمایتی به این بانک معرفی می‌شوند.  

وی با قدردانی از اقدامات حمایتی این بانک در سال‌های گذشته در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان در این حوزه‌ها بیان‌کرد: در ۲ سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل توسعه پایدار روستایی از سوی این بانک برای حمایت از بخش گردشگری استان پرداخت شد.  

قلاحی افزود: از حوزه‌هایی که در این حوزه می‌توان در راستای آن برنامه‌ریزی کرد بخش صنایع دستی است و انتظار می‌رود در این زمینه حمایت بانکی لازم در راستای ارائه تسهیلات انجام شود.  

وی گفت: با توجه به اینکه حوزه صنایع دستی از جمله حوزه‌هایی بوده که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند، پیشنهاد شد تا تسهیلات حمایتی به این حوزه ارائه شود.  

فلاحی بیان‌کرد: اعطای تسهیلات برای بازسازی و تجهیز هتل‌های استان کمک شایانی برای ارتقای سطح کیفی این مراکز بوده و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد همکاری بانک توسعه تعاون باشیم.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: اردبیل جزو استان‌هایی است که از نظر مراکز اقامتی جزو سه استان برتر کشور است و ارائه تسهیلات به این بخش می‌تواند زمینه برای رونق هر چه بیشتر این بخش را فراهم آورد.  

مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان اردبیل نیز در این نشست از اختصاص ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از طرح‌های گردشگری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این بانک آماده حمایت از پروژه‌هایی است که دارای توجیه بوده و به تایید اداره کل میراث فرهنگی رسیده است.  

کریمی افزود: پیگیر استفاده از فرصت به وجود آمده از تسهیلات تبصره ۱۸ نیز هستیم و در صورت ابلاغ برای ارائه به طرح‌های توجیه‌دار در این زمینه اقدام می‌شود.  

وی افزود: ‌بانک توسعه تعاون تمامی تعهدات خود را در ۲ سال گذشته هم در حوزه گردشگری و هم مشاغل خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کرده است.  

مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان اردبیل اظهارامیدواری کرد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گام‌های موثری در توسعه گردشگری استان اردبیل به عنوان محور اصلی توسعه برداشته شود.  

کد خبر 507308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha