مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

معاون استاندار قم از ساخت ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان خبر داد و گفت: در این اراضی کاربری‌های فرهنگی، مذهبی و فضای سبز شهری در نظر گرفته می‌شود.

پردیسان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن بهشتی افزود: ۱۵ هزار نفر در اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان قم از سکونت خواهند کرد و مجموعه کاربری‌ها در این اراضی با خدمات محله‌ای در نظر گرفته شده و چند ماهی است که بحث تفکیک و جدول گذاری شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است؛ این زمین‌ها با رعایت اصول و کاربری شهری ساخته می‌شود.

به گفته وی همچنین پیش‌بینی شده است در دل خود این اراضی همه کاربری‌های آموزشی، درمانی و همچنین امکانات فضای سبز و کاربری‌های خدماتی و مذهبی نیز احداث شود.

آماده‌سازی زیرساخت‌های شهری قبل از احداث واحدهای مسکونی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: برای اینکه تولید یا به عبارتی احداث مسکن با مشکل حفاری خیابانی روبرو نشود، برای ساخت این ۴۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی زیرساخت‌های آب و برق و گاز و هم‌چنین مخابرات آن در ابتدا فراهم و در حال اتمام است تا بعد از سکونت مردم در این واحدها دیگر با مشکل زیرساخت شهری روبرو نشویم.

وی ادامه داد: درچند جلسه قرار شد بحث تعیین تکلیف گاز، برق و تلفن این مناطق انجام شود و در چند پلاک هم مشارکت در ساخت و ساز را شروع کنیم و با رعایت ضوابط شهرسازی به ساخت و ساز برسیم. هدف ما خام فروشی اراضی دولتی نیست؛ این اراضی ۴۸ هکتاری در گذشته مصوب شده بود ولی کاربردهای آن نیاز به اصلاحات داشت و در این اراضی مجموعه یکپارچه‌ای با مرکز محله دیده شده است.

سکونت ۱۵ هزار جمعیت در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان

بهشتی تصریح کرد: در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تعدادی از مجتمع‌های مسکونی به صورت ویلایی در نظر گرفته شده است اما بخش عمده این اراضی را مجتمع‌های آپارتمانی تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: زمین‌های این مجتمع‌ها مطلوب است و در بلوار امام صادق علیه السلام در نظر گرفته شده است. بحث زیرساخت‌های شهری در حال آماده شدن است و برای آن ساختمان‌ها کم تراکم و تراکم بالا و ویژه برای سکونت ۱۵ هزار نفر اختصاص یافته است.

پروژه اراضی ۴۸ هکتاری پشتیبان ساماندهی اطراف حرم

به گفته معاون استاندار قم، بحث اصلی در این اراضی خروجی طرح‌ها است این زمین‌ها دولتی است و شهرداری و استانداری هم هیات اجرایی تشکیل داده است و زمین از وزارت راه و شهرسازی در اختیار استان قرار گرفته است و ارزش افزوده‌ای که از حاصل فروش این راضی دریافت می‌شود ۸ پروژه برای ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه (س) هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های اطراف حرم مطهر هم طرح‌های تملکی دارد و هم طرح‌های توسعه‌ای و هم برای بحث پیاده روسازی پروژه‌هایی در نظرداریم که اجرا کنیم و اراضی ۴۸ هکتاری به عنوان پروژه‌ای پشتیبان برای اطراف حرم که مصوب ستاد بازآفرینی است در نظر گرفته شده است.

بهشتی اعلام کرد: ارزش افزوده‌ای که از این اراضی حاصل می‌شود در ساماندهی اطراف حرم مطهر و بافت‌های فرسوده آستان مقدس حضرت معصومه (س) هزینه خواهد شد.

این مسئول گفت: ۷۰ درصد از اراضی ۴۸ هکتاری این محدوده مسکونی است و بخشی از این اراضی واحدهای مسکونی ویلایی است هم چنین ۱۵ درصد هم به سرانه فضای سبز اختصاص یافته است.

کد خبر 507211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha