شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

رئیس کمیته المپیک هند گفت: ما به صورت جدی برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ با حریفان رقابت می‌کنیم.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، ناریندر باترا مدیر ورزش هند اعلام کرد این کشور برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ و دیگر رویدادهای بین‌المللی بعد از حل مشکل ویروس کرونا گام‌های جدی برمی‌دارد.

۱۰ سال بعد از میزبانی هند در رقابت‌های کشورهای مشترک‌المنافع، رئیس کمیته المپیک این کشور گفت که هند درس‌های زیادی از این میزبانی گرفته اما کافی نیست.

باترا در این باره اظهار داشت: ما به صورت جدی و قاطعانه برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۳۲ رقابت می‌کنیم.

هند درخواست خود را قبلا به IOC اعلام کرده اما باید برای بازی‌های ۲۰۲۶ با کشورهای تایلند، روسیه و کلمبیا رقابت کند.

کوئینزلند در استرالیا، شانگهای در چین، سئول و پیونگ‌یانگ به صورت مشترک برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ علاقمند هستند. البته ویروس کرونا همه فعالیت‌ها را متوقف کرده است.

باترا که ریاست فدراسیون جهانی هاکی را هم برعهده دارد گفت که مستندات برای بازی‌های ۲۰۳۲ ارائه شده اما در حال حاضر فعالیت‌ها متوقف شده است. اتخاذ تصمیم نهایی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد.

وی خاطرنشان کرد: الان وقت صحبت با دولت در مورد بازی‌های المپیک نیست. در حال حاضر نخستین کاری که باید انجام دهیم حل مشکلی است که تمام جهان را درگیر کرده است.

به گزارش فارس، نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قبلا از کناره‌گیری هندی‌ها از کاندیداتوری بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ خبر داده بود.

استفاده از انرژی تجدیدپذیر هدف توکیو در المپیک

کد خبر 507193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha