شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به استان از بعدازظهر امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت و سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ به استان خبر داد.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد امیدفر، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده در استان است که فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، ورزش باد، گاهی تا نسبتا شدید و در برخی نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان رگبار باران و رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمالا موجب بارش تگرگ خواهد شد.  

امیدفر افزود: از روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت، فعالیت سامانه کنونی تضعیف شده و سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.  

وی اظهار کرد: در هشدار شماره هفت این اداره کل، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه با شدت کم در روزهای شنبه و یک‌شنبه پیش‌بینی شده بود اما شدت سامانه‌ای که از شب سه‌شنبه وارد استان خواهد شد به نسبت بیشتر است.  

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، دمای تبریز در گرم‌ترین زمان، مثبت ۱۵ درجه و در خنک‌ترین زمان، مثبت هشت درجه گزارش شده است؛ دمای فعلی تبریز ۱۵ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته، یک درجه گرمتر شده است.  

وی بیان کرد: گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته، میانه با دمای ۲۰ درجه بالای صفر و خنک‌ترین شهر استان نیز ورزقان با دمای چهار درجه بالای صفر گزارش شده است.  

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص میزان بارندگی در استان، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، چاراویماق با ۳.۸ میلی متر دارای بیشترین مقدار بارش و تبریز بدون بارندگی بوده است.  

کد خبر 507157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha