کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه ۱۲ اردیبهشت ۹۹) در ارومیه به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید.  

تند باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر اشتاد، کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: همزمان با وزش باد، بارش رگبارهای پراکنده در استان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ که ماکو با ۱۰ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشت.  

وی اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی در استان، رعد و برق و رگبارهای کوتاه‌مدت تا فردا یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در استان ادامه دارد و روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت هوای استان پایدار بوده و از روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شودکه با بارش‌های چشمگیری همراه است.  

وی گفت: در این مدت طی ساعات بعدازظهر هوای استان به ویژه در مناطق جنوبی همراه با وزش باد خواهد بود.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شهرستان پلدشت با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.  

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.  

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.  

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.  

کد خبر 507146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha