مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی هم‌زمان با ماه رمضان اجرا می‌شود.

نظارت بر فراورده های دامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر حاج‌کاظمی در رابطه با طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، ۲۰  اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی با ۳۰ بازرس در استان زنجان به‌صورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شدند.

وی افزود: فعالیت ۱۰ اکیپ نظارت و بازرسی روزانه از ساعت ۸ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند که پس از ساعت ۲۰ اکیپ‌های سیار تشدید نظارت را آغاز می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف بر اساس قانون رفتار خواهد شد، شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، عسل و سایر آلایش خوراکی دام مانند مغز، کله و پاچه، سیرابی، دل و جگر مورد را با شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

این مسئول تصریح کرد: نظارت این اکیپ‌های دامپزشکی از واحدهای تولید فرآورده‌های خام دامی، نگه‌داری، بسته‌بندی، توزیع، عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها و خودروهای حمل این فرآورده‌ها است، تشدید نظارت دامپزشکی در سطح استان باهدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کننده و امنیت خاطر مصرف‌کنندگان است تا شهروندان از سلامت مواد غذایی مورد مصرف اطمینان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: همکاران ما به‌محض دریافت هرگونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان‌شده غیر از ساعات اداری اکیپ‌های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

کد خبر 507105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha