مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت در بیشتر مناطق کشور عمدتا در ساعات بعد از ظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که شدت بارش امروز در شمال غرب کشور خواهد بود، تصریح کرد: فردا یکشنبه به جز جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب خوزستان، بارش‌ها در سایر مناطق کشور ادامه دارد.

ضیائیان با بیان این که روز دوشنبه در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران دور از انتظار نیست، عنوان کرد: سامانه بارشی طی این روز از کشور خارج خواهد شد و از بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری به کشور وارد می‌شود که بارش‌هایی را در برخی نقاط شمال غرب و غرب به دنبال دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی روز چهارشنبه تقویت می‌شود و علاوه بر شمال غرب و غرب در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد می‌شود.  

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا ۱۴ اردیبهشت ماه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه نیز کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 507101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha