استاندار تهران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، به زودی جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی و نگهداری آن‌ها بر اساس پروتکل‌های جدید بهداشتی آغاز می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در خصوص جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز اظهار داشت: استدلال ما این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا بهترین مکان برای افرادی که معتاد هستند و بیماری زمینه‌ای دارند محیط‌هایی است که در آن تجمع وجود ندارد.

وی بیان داشت: به عنوان مثال در کهریزک و زندان‌ها با توجه به شرایط حفاظتی، کمترین شیوع را شاهد بوده‌ایم؛ بنابراین نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر که عمدتا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هم هستند، اقدام شده تا جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیریم.

استاندار تهران اظهار داشت: این افراد ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند و با هماهنگی ستاد مقابله مواد مخدر روزانه ۱۰۰ نفر از این افراد پذیرش می‌شوند، در مرکز نگهداری فشافویه غربالگری می‌شوند و تست کرونا می‌دهند.

وی بیان داشت: تاکنون حدود ۳۰۰ معتاد متجاهر از استان تهران جمع‌آوری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

محسنی بندپی افزود: اگر تست اولیه این معتادین هم منفی باشد در مکانی ۱۴ روز نگهداری خواهند شد اما افرادی که تست کرونای‌شان مثبت باشد به مراکز درمانی مشخص شده اعزام می‌شوند.

استاندار تهران یادآور شد: تمامی این اقدامات در راستای پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در مرحله بعدی جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته شده است که سازمان بهزیستی با رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت باید نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم جهت نگهداری کودکان کار و خیابانی اقدام کند.

کد خبر 507082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha