مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت گفت: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیل از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دهم و یازدهم اردیبهشت، به ۴۰ خانوار عشایری و ۶ هزار رأس دام گرفتار در سیل در مناطق مختلف شهرستان امدادرسانی شد.

امدادرسانی به سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی حبیب‌اللهی اظهار کرد: در پی بارندگی سامانه بارشی اخیر، برای  برخی از  عشایر ساکن در مناطق کامفیروز، درودزن و تنگ خشک سیوند مشکلاتی به وجود آمد که با هماهنگی با ادارات مختلف شهرستان به آن‌ها امدادرسانی شد.

وی افزود: از صبح پنجشنبه یازدهم اردیبهشت، سه تیم امدادی متشکل از اداره امور عشایر، جهاد کشاورزی، هلال‌احمر، اداره دامپزشکی با همکاری نیروهای بخشداری‌ها به مناطق مختلف در محل سکونت عشایر اعزام شدند و  امدادرسانی را آغاز کردند.

حبیب‌اللهی اضافه کرد: علاوه بر سیل، خطر سرما و آب‌گرفتگی چادرها نیز وجود داشت. پتو، نایلون و  نان ازجمله اقلام توزیع‌شده در بین عشایر بود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت استان فارس گفت: مطابق  با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها  و احتمال جاری شدن دوباره سیل، مشکلات موجود هنوز رفع نشده و نیروهای امدادی  و تیم‌های عملیاتی آمادگی دارند در صورت ادامه بارندگی‌ها و تا عادی شدن شرایط به عشایر امدادرسانی کنند.

وی ضمن  هشدار جدی  به عشایر در مناطق مختلف شهرستان از آنان خواست توصیه‌های  سازمان هواشناسی را جدی گرفته و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.  

شهرستان مرودشت حدود ۴۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد و در شمال مرکز استان فارس است.

کد خبر 507067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha