مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

استان قم در هفته‌ای که گذشت اخبار و رویدادهای مهمی را پشت سر گذاشت، توجه به ایمنی بازارهای قم از مسائل مهمی بود که مورد توجه معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قم قرار گرفت.

قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از بیمه حریق، معرفی طرح‌های خصوصی‌سازی تا نیمه اردیبهشت ۹۹، کاهش ۱۷ درصدی اهدای خون، ضرورت توجه به ایمنی بازارها، تکمیل مسیر دسترسی نمایشگاه دائمی تاپایان سال ۹۹، ساخت آرامستان جدید منطبق بااصول شهرسازی، رشد فزاینده تخلفات ساختمانی و لزوم حسابرسی از موسسه‌های خیریه از اخبار هفته گذشته قم بود.

برخورد بازدارنده در انتظار سودجویان، توجه به غنای محتوایی موزه دفاع مقدس، لزوم ایمن‌کردن برق بازارها، رهاسازی حقابه زیست‌محیطی قمرود، صدور ۶۸۲ کارت بازرگانی، برگزاری ۱۳ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، شوراهای اسلامی بزرگ‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی، دلجویی از رسانه‌ها و طرح احتمال قصور شهرداری، تنش‌زایی یکی از ویژگی‌های سد معبر، بهم ریختگی نرخ کرایه تاکسی، استفاده از ظرفیت پژوهشی دانشگاه‌ها برای حل مشکلات، رصد روزانه انبارها و آب‌نمای موزیکال بوستان قنوات؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

 ایمنی بازارها

معاون فنی و عمرانی فرمانداری قم، وضعیت بازارچه‌ها و به‌ویژه بازار قم را از نظر ایمنی در برابر حریق نامطلوب عنوان کرد و گفت: اوضاع مجتمع‌های مسکونی نیز باید درجای خود آسیب‌شناسی شود.

علی طالبی افزود: باید مسئولان ایمنی با آتش‌نشانی هماهنگ باشند و آموزش‌های لازم را ببینند و در یک دوره زمانی مشخص بر شرایط ایمنی ساختمان‌های اداری نظارت کنند.

معرفی طرح‌های خصوصی‌سازی تا نیمه اردیبهشت

استاندار قم گفت: طرح های قم که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، باید تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری توسط دستگاه های اجرایی استان معرفی شوند.

بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم، با اشاره به فرصتی که برای معرفی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، افزود: نیاز به کار کارشناسی داریم تا تشخیص دهیم چه طرح هایی می تواند ضمن برداشتن بار مالی از دوش دولت، برای بخش خصوصی سودآوری دارد.

کاهش ۱۷ درصدی اهدای خون

مدیرکل انتقال خون قم گفت: اهدای خون در فروردین‌ماه امسال در استان قم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۷ درصد کاهش‌یافته است.

مرتضی نوریان افزود: ذخایر فرآورده‌های خون در قم مطلوب است و پاسخگوی مرکزهای درمانی هستیم؛ ولی تامین نیاز خون و فرآورده‌های خونی در استان و شبکه خون‌رسانی کشور باید با نگاهی بلندمدت برنامه‌ریزی شود.

برخورد بازدارنده در انتظار سودجویان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت:‌ مردم در شرایط کنونی خواستار جدیت مسئولان درمقابله با متخلفان اقتصادی هستند و بر همین اساس با افراد سودجو در بازار برخورد بازدارنده صورت می‌گیرد.

مهرداد غضنفری درکارگروه تنظیم بازار قم افزود: هدف ما این است که مردم به چشم تلاش مسئولان را برای پیگیری امور و کم‌کردن مشکلات اقتصادی ببینند و به همین خاطر اجازه سوء استفاده در بازار استان را نمی‌دهیم.

توجه به غنای محتوایی موزه دفاع مقدس

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به پیشرفت مباحث فیزیکی و ساختمانی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم گفت: باید موزه‌آرایی و چینش محتوایی موزه بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌های استان قرارگیرد.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی افزود: بحمدالله با مدیریت جدید موزه، شاهد افزایش فعالیت‌ها و ارتباطات درحوزه های گوناگون همکاری هستیم و با وجود مشکلات بودجه‌ای، پیشرفت‌های خوبی در ساخت و تکمیل موزه انجام شده‌است.

ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از بیمه حریق

معاون امور عمرانی استانداری قم بابیان این‌که فرهنگ بیمه آتش‌سوزی در این استان نهادینه نشده، تحقق این امر را برای حفاظت از مجتمع‌های مختلف ضروری دانست و گفت: این نوع بیمه هزینه بسیار کمی دارد و نداشتن آن مشکل‌ها و تهدیدهای زیادی را متوجه افراد جامعه می‌کند.

محسن بهشتی در جلسه شورای فنی قم، با یادآوری حادثه آتش‌سوزی اسفندماه ۹۸ در یک مجتمع مسکونی افزود: هنوز مشکلات این واقعه رفع نشده و فرمانداری، نظام‌مهندسی، شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز درگیر آن هستند.

لزوم ایمن‌کردن برق بازارها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که برای بررسی وضعیت ایمنی بازار حجت جلسه‌هایی را برگزار کرده‌ایم، ولی متقاضیان مراجعه نکردند؛ گفت: مشاورانی برای طراحی ارائه ‌شده است و چند مجتمع تجاری وضعیت ایمنی برق خود را ساماندهی کردند.

مهدی آهنین‌پنجه درجلسه شورای فنی قم افزود: بیشتر واحدهای تجاری به دلیل عبور کابل‌های کولرگازی شرایط خطرناکی را به وجود آوردند که پیگیری‌های لازم انجام و طرح برای ساماندهی این معضل ارائه شد، اما مالکان این واحدها به دلایل مالی و یا بیماری کرونا استقبال نکردند.

رهاسازی حقابه زیست‌محیطی قمرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: رهاسازی میزان باقی مانده از حقابه زیست محیطی قمرود از سد ۱۵ خرداد به میزان ۶ میلیون مترمکعب انجام می‌شود.

احمد حاجی حسینی مسگر افزود: قطع رهاسازی آب از سد ۱۵ خرداد به دلیل افزایش میزان بارندگی ها طی یک ماه گذشته و جریان آب سطحی در رودخانه قمرود و احتمال سرریز شدن کانال رودخانه در محدوده شهری است.

صدور ۶۸۲ کارت بازرگانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ۶۸۲ فقره کارت بازرگانی در قم صادر شده که نشان دهنده ظرفیت بالای اقتصاد استان است.

محمود سیجانی افزود: از این تعداد ۵۲۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۵۵ فقره نیز در حوزه تجاری است و این سازمان تلاش می‌کند روش‌های گوناگون را برای تسهیل تجارت به ویژه در حوزه صادرات به کار گیرد.

تکمیل مسیر دسترسی نمایشگاه دائمی تا پایان سال

استاندار قم، با اشاره به مصوبه ساخت راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی و دائمی قم گفت: تغییر مدیریت در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم مشروط بر احداث مسیر دسترسی به این نمایشگاه بوده است و باید امسال عملیاتی شود.

بهرام سرمست در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی افزود: ساخت مسیر دسترسی مستقیم از نزدیک‌ترین فاصله از شهر به نمایشگاه مذکور و یا کنارگذر پس از عوارضی آزادراه قم - تهران ۲ گزینه استان برای احداث مسیر دسترسی به این نمایشگاه است و قم بر ساخت گزینه نخست اصرار دارد.

بانک‌های خصوصی نقشی در تولید و اشتغال ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با انتقاد از جهت‌گیری بانک‌های خصوصی در مسیر رونق تولید گفت: این بانک‌ها نقشی در اقتصاد و اشتغال استان ایفا نمی‌کنند.

مهرداد غضنفری درجلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی افزود: بانک‌های خصوصی قم در حالی نقش معناداری در تولید ندارند که ۵۰ درصد از منابع بانکی قم را در اختیاردارند.

جهش تولید با قوانین سخت‌گیرانه صادراتی محقق نمی‌شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم، باانتقاد از برخی قوانین دست و پاگیر در صادرات کالا گفت: با قوانین سخت‌گیرانه‌ای که درباره صادرات وجود دارد، امکان رشد اقتصادی و جهش تولید وجود ندارد.

حسن آقاجانی در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی افزود:دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و جهش درتولید کالا و رشد صادرات در گروی حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل در فرآیند صادرات است.

ساخت آرامستان جدید منطبق با اصول شهرسازی

رئیس شورای اسلامی شهر قم، اشاره به احداث آرامستان جدید درنزدیکی مسجد جمکران گفت:طبق اصول شهرسازی در کلان‌ شهرهای کشور برای مدیریت ترافیکی، دسترسی و ارائه خدمات شهروندان، باید در هر چهار سمت شهر یک آرامستان ساخته شود.

عبدالله جلالی در نشست خبری شورای اسلامی شهر قم که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: ساخت آرامستان جدید با اصول شهرسازی و پدافندی منطبق است و ۷۰ هکتار از محدوده ۳۶۰ هکتاری این آرامستان به فضای سبز اختصاص خواهد یافت.

رشد فزاینده تخلفات ساختمانی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: تخلفات ساختمانی درطول چندسال گذشته با رشد فزاینده و نگران‌کننده‌ای روبه‌رو شده‌است.

محسن محرری در نشست خبری شورای اسلامی شهر قم که به‌صورت ویدئوکنفرانس پخش شد، افزود: با توجه به افزایش قیمت مسکن چالش تخلفات ساختمانی همچنان ادامه خواهد یافت، اصول و قوانین معماری درتخلفات ساختمانی زیر پا گذاشته می‌شود.

بهم ریختگی نرخ کرایه تاکسی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای نسبت به افزایش نرخ کرایه صادر نشده‌است.

روح‌الله امراللهی در نشست خبری شورای اسلامی شهر قم که به‌صورت ویدیوکنفرانس پخش شد، افزود: نرخ کرایه تاکسی‌ها به‌هم‌ریخته است، شیوع ویروس کرونا و ایجاد خلل در فعالیت‌های شورا از عامل‌های مهم در تصویب نرخ جدید کرایه تاکسی درون‌شهری بوده‌است.

رصد روزانه انبارها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: انبارها و سردخانه های استان روزانه از طریق سامانه به صورت مرتب رصد و پایش  می‌شود.

محمود سیجانی درگفت وگویی‌ افزود: برای تامین نیازمندی‌های مردم به کالاهای اساسی ازجمله شکر، برنج و روغن درماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است.

وی ادامه داد: ستادخبری این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت شکایت‌های مردمی درخصوص عرضه کالاهای مختلف در سطح بازار استان است.

لزوم حسابرسی از موسسه‌های خیریه

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی از خیریه‌ها و موسسات قم با وجود این‌که ۲۰ سال مشغول فعالیت هستند، اما هیچ‌گونه اطلاعاتی از گردش مالی خود را به سازمان‌های بالادستی ارائه نمی‌دهند.

عبدالله جلالی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: در نظارت بر فعالیت موسسه‌ها و نهادهای خیریه ضعف واقعی وجود دارد و اطلاعات دقیقی از شکل فعالیت آنان در دست نیست.

آمادگی برای خرید تضمنی گندم و کلزا

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: این اداره کل برای خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان استان و ذخیره سازی آن با استفاده از تمام ظرفیت موجود خود، آماده‌است.

بهزاد رادمنش افزود: باتوجه به نزدیک شدن به فصل برداشت کلزا که از نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری و همچنین برداشت گندم که از اوایل خرداد ماه امسال آغاز می‌شود، این اداره کل با برنامه ریزی دقیق، شرایط لازم برای خرید تضمینی و ذخیره سازی این ۲ محصول راهبردی از کشاورزان و تولیدکنندگان شریف را فراهم کرده‌است.

بخشودگی اجاره‌بهای سالن‌های ورزشی

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته اجاره‌بهای تمام سالن‌های ورزشی و سراهای محله شهرداری بخشیده شده‌است.

ابوالقاسم مقیمی در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا افزود: سالن‌های ورزشی و سراهای محله شهرداری می‌تواند به مرکز توزیع، جمع‌آوری و بسته‌بندی اقلام معیشتی تبدیل شود.

پرداخت وام ۶۰ میلیون ریالی به باشگاه‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته پرداخت وام قرض‌الحسنه ۶۰ میلیون ریالی به باشگاه‌داران و مربیان ورزشی استان قم مصوب شد.

رسول مُنعِم افزود: تسهیلات وام ۶۰ میلیون ریالی این اداره کل متفاوت از وام ۱۶۰ میلیون ریالی وزارت ورزش و جوانان است، ولی هنوز دستورالعمل تسهیلات پیش‌بینی‌شده وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت وام برای این اداره کل ارسال نشده است.

خسارت سنگین کرونا به مرغداران

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی قم در مبحث کرونا در بخش تولید آسیب ندید، اما در بخش مصرف و کاهش تقاضا خسارت‌های قابل‌توجهی به این بخش وارد شد.

عباس پورمیدانی افزود: مصرف مرغ از ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل لغو مراسم‌های عروسی، عزا و سایر مناسبت‌ها دچار خسارت شد و خسارتی که به مرغداران واردشده، بسیار هنگفت است و گزارشی از این خسارت به وزارت جهاد کشاورزی ارسال‌شده است.

قم از بحران کرونا خارج نشده‌است

استاندار قم، با تاکید بر این‌که قم هنوز از شرایط بحران کرونا خارج نشده است، گفت: عملکرد کادر پزشکی استان در مقابله با بیماری کرونا ستودنی بود.

بهرام سرمست در نشست با اعضای سازمان نظام پزشکی قم افزود: تاب‌آوری نظام درمانی کشور و قم در مقابله با ویروس کرونا تحسین‌برانگیز بود.

موازی‌کاری معضلی در کمک‌های معیشتی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: معضل استان موازی‌کاری و تکرار در کمک‌های مشابه و بی‌برنامگی در ارائه بسته‌های معیشتی و نقدی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده کرونایی است.

اکبر میرشکار در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا افزود: همپوشانی در ارائه بسته‌های معیشتی همچنان درقم موج می‌زند و برخی خانواده‌هایی که به‌شدت نیازمند هستند از هیچ‌گونه بسته حمایتی برخوردار نمی‌شوند.

جمع‌آوری ۷ میلیارد تومان کمک در قرارگاه مردمی کریمه اهل ‌بیت(ع)

رئیس ستاد کمک‌های مردمی قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) قم گفت: تاکنون ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در این قرارگاه جمع‌آوری‌ شده‌است.

محمود پارچه‌باف در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا افزود: کمک‌های جمع‌آوری‌شده بین ۲۰ هزار خانواده نیازمند قمی توزیع خواهد شد.

تولید روزانه ۱۸۰ هزار ماسک

فرماندار قم گفت: میزان نیاز بخش‌های گوناگون به ماسک روزانه ۲۵۰ هزار عدد است که بیش از ۱۸۰ هزار عدد آن در داخل قم تولید می‌شود.

مرتضی حیدری در کارگروه تنظیم بازار قم افزود: تعداد بسیار زیادی ماسک نیز توسط موسسه‌های خیره، مسجدها و سایر نهادها به روش‌های مختلف تهیه می‌شود که همین موضوع موجب عرضه بهتر ماسک در سطح قم و جبران کمبود میزان تولید با مقدار نیاز شده‌است.

رشد چشمگیر در تولید مواد ضدعفونی‌کننده

رییس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم گفت: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در قم با رشد چشمگیری مواجه بوده است و اکنون علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان توان صادرات این محصولات را نیز داریم.

محمود سیجانی درکارگروه تنظیم بازار قم افزود: در موضوع ماسک نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و افزایش سطح تولید، ‌ به‌زودی بازار قم از این محصول اشباع می‌شود و فرصت صادرات آن‌هم ایجاد می‌شود.

حفظ کارگران در واحدهای تولیدی در روزهای شیوع ویروس کرونا

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی قم درروزهای شیوع ویروس کرونا به طور کامل پای‌کار بوده و نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران گام‌های بزرگی برداشته‌است.

احمد امیرآبادی فراهانی درجلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی افزود: حفظ کارگران در واحدهای تولیدی قم در ۲ ماه گذشته مطلوب بوده و از بیکاری بسیاری از کارگران در واحدهای صنعتی جلوگیری شده است.

ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم، با تاکید بر توجه جدی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دربانک‌های این استان گفت:‌ برخی از مردم به دلیل اطلاع نداشتن از شرایط دربانک‌ها حضور پیدا می‌کنند، در حالی که نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

محمد رضا گروسی در حاشیه دیدار هفتگی از دستگاه‌های اجرایی استان قم درگفت وگو با خبرنگاران افزود: بعضی از اداره‌ها و مجموعه‌های دولتی همچون شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت به سمت الکترونیکی‌کردن و هوشمندسازی فعالیت‌ها و خدمات خود حرکت کردند و قم در این زمینه جز استان‌های پیشگام به شمار می‌آید.

نارضایتی کارگران از روند اختصاص بیمه بیکاری

فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گفت: کارگران بیکارشده قمی در اثر شیوع ویروس کرونا از تعلق گرفتن بیمه بیکاری به آن‌ها ناراضی هستند.

سردار عبدالرضا آقاخانی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: از زمان تعلق ثبت‌نام کارگران در سامانه بیمه بیکاری تا مشخص شدن وضعیت قطعی آنان زمان بسیار طولانی نیاز است.

بیکاری ۶ هزار مربی مهدهای کودک

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم گفت: با شیوع ویروس کرونا ۶ هزار مربی مهدهای کودک در قم بیکار شدند که بسیاری از آن‌ها امکان دریافت بیمه بیکاری را ندارند.

صدیقه صدیق تقی زاده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی و جلوگیری از همپوشانی آن‌ها فقط با شبکه‌سازی دستگاهی ممکن است.

بانک اطلاعاتی خانواده‌های نیازمند قم وجود ندارد

فرماندار قم گفت: در حال حاضر برای ارائه کمک‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند سه گروه عمده در سطح استان فعال است.

مرتضی حیدری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: دراین ‌بین ستاد مردمی مبارزه با کرونا با توجه به جامعه هدفی بزرگی که دارد، می‌تواند در ساماندهی بسته‌های معیشتی موثر باشد.

نگرانی از تکثیر ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید به فکر تغییر شیوه زندگی مردم و توانمندسازی آنها در مقابله با ویروس کرونا باشیم، چرا که پایان این ویروس معلوم نیست.

دکتر محمد رضا قدیر درجلسه هفته سلامت افزود: افراد ناقل بسیاری در سطح شهر حضور دارند و در حال تردد هستند که نگران تکثیر ویروس و انتشار کووید ۱۹ هستیم.

قم به پایان کرونا نرسیده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس کرونا همچنان وجود دارد و نباید خیال ما راحت باشد که دیگر این بیماری در استان قم تمام شد، همچنان باید هشدارها جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری درجلسه هفته سلامت با حضور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مردم و دستگاه‌ها در راستای مقابله با این ویروس وظیفه ‌دارند.

ساماندهی ۶۵۰ نیروی جهادی طلاب برای حضور در بیمارستان‌ها

مسئول ساماندهی تیم‌های اعزام طلاب در بیمارستان‌های قم گفت: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا درقم، طلاب جهادی پا به عرصه گذاشتند و همکاری خود را با مرکزهای درمانی آغاز کردند.

حجت الاسلام محمد شفیعی در دیدار با محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان این‌که بیش از ۴۴۰۰ شیفت توسط طلاب در بیمارستان‌ها ارائه خدمات شد، افزود: همچنان خدمات رسانی در بیمارستان کامکار شهر قم ادامه دارد و تا جایی که روسای مراکز درمانی بخواهند، طلاب آماده خدمات رسانی هستند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 507064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha