مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: دادخواست‌های کارگری استان قزوین در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

كارگر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا گروسی گفت: در سال ۹۷ سه هزار و ۷۹۶ دادخواست کارگری در موضوعات مختلف به اداره کل رسید که از این تعداد سه هزار و ۵۳۹ پرونده در هیات تشخیص بررسی شد و هزار و ۸۶۹ مورد به هیات حل اختلاف رسید.

وی افزود: تعداد دادخواست‌های کارگری استان در سال ۹۸ به سه هزار و ۵۶۴ مورد کاهش یافت که از این تعداد سه هزار و ۲۸۲ پرونده در هیات تشخیص مورد بررسی قرار گرفت و هزار و ۷۸۸ مورد به هیات حل اختلاف ارجاع گردید.

گروسی با اشاره به عملکرد هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، گفت: هیأت تشخیص مرجع بدوی یا نخستین و هیأت حل اختلاف مرجع تجدیدنظر در زمینه حل و فصل اختلافات کارگری است و با حضور نمایندگانی از اداره کار، کارگران و کارفرمایان برای بررسی دادخواست‌های کارگری اقدام می‌کنند.

وی گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌های کارگری در سال ۹۷، ۱۵ روز و در سال ۹۸ حدود ۱۸ روز بوده و میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در هیات حل اختلاف در سال ۹۷، ۳۰ روز و در سال ۹۸ حدود ۳۶ روز بوده است.

گروسی با اشاره به میزان تفکیکی دادخواست‌های ارایه شده در استان، گفت: شهرستان قزوین با هزار و ۴۵۰ دادخواست در رتبه اول و شهرستان البرز با ۹۹۷ مورد در رتبه دوم و شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بویین زهرا و آوج در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گروسی با اشاره به دلایل کاهش دادخواست‌ها در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ گفت:برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف، ایجاد واحد مشاوره و پاسخگویی دادخواست‌های کارگری در کلیه ادارت قبل از طرح دعوا، فعالیت و راهنمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرما از جمله دلایل کاهش دادخواست‌ها بوده اند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

کد خبر 507049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha