مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد گفت: کنترل نکردن به موقع صادرات، عامل اصلی در افزایش قیمت میوه است.

میوه

به گزارش همشهری‌آنلاین، «حسین مشرف» در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: کنترل بازار میوه و تره‌بار به نوعی نشدنی است و تنها می‌توان با کنترل به موقع صادرات از گرانی محصولات جلوگیری کرد.

وی افزود: هر زمانی که محصول میوه و سبزیجات به دست می‌آید، باید چیده شود، وگرنه فاسد می‌شود و از بین می‌رود. به همین دلیل بازار میوه و صیفی‌جات قابل کنترل نیست.

مشرف اضافه کرد: به دلیل آنکه ابتدای هر فصل، میوه سر درختی یا نوبرانه و محصول رسیده بسیار کم است، بنابراین عرضه به بازار کم و در مقابل تقاضای مردم بیشتر می‌شود. درنتیجه قیمت انواع میوه و سبزیجات در ابتدای هر فصل افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات یزد گفت: افزایش قیمت در ابتدای فصل تنها یک یا دو روز ادامه می‌یابد و با عرضه زیاد محصول به بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابند.

مشرف، کنترل صادرات بازار میوه و تره‌بار را در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ درصد بیان و اظهار کرد: دولت برای صادرات به موقع باید برنامه‌ریزی کند تا بازار عرضه و تقاضا تنظیم شود و در زمان نوبرانگی محصول یا پایان فصل، محصولات با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: کشاورزان نیز باید آموزش ببینند تا محصولات خود را به اندازه کافی و با تنوع بکارند تا هم محصولاتشان باکیفیت خوب به بازار عرضه شود و هم بتوانند به موقع و به اندازه کافی محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

کد خبر 507047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha