مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

فرماندار ابرکوه گفت: این شهرستان با توجه به توسعه بخش دام و تولید فرآورده‌های لبنی در آینده نزدیک به قطب این صنعت در استان تبدیل خواهد شد.

دامپروری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمد کاظمی‌نسب در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که شهرستان ابرکوه به توسعه و ایجاد اشتغال در آن دل‌بسته است، توسعه دام است که می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور ابرکوه را به قطب تولید دام و فرآورده‌های لبنی استان یزد تبدیل کند. در این زمینه حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

وی از راه‌اندازی یک واحد تولیدی لبنی در سال‌جاری خبر داد و افزود: این واحد روزانه نیازمند ۲۰۰ تن شیر است که با احتساب سایر شرکت‌های لبنی در مجموع این واحدهای تولیدی روزانه نیازمند ۳۵۰ تن شیر خواهد بود.

کاظمی‌نسب گفت: در حال حاضر تولید روزانه شیر در ابرکوه ۶۰ تن است که امیدواریم این میزان تولید با توسعه پروش دام تا ۷ برابر افزایش یابد و پاسخگوی نیاز واحدهای لبنی باشد.

مهدی غیب‌اللهی، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه نیز اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ واحد دامی سنگین و ۸ مجتمع پرورش دام سبک در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب ایجاد شده، شهرستان ابرکوه به زودی به قطب تولید فرآورده‌های لبنی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر تبدیل خواهد شد.

کد خبر 507035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha