رئیس اورژانس استان فارس گفت:در پی شایعه تأثیر مصرف الکل در مقابله با ویروس کرونا، ۸۸۶ نفر در فارس براثر مصرف الکل تقلبی مسموم شده و ۱۰۱ نفر جان باختند.

مسمومیت الکلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا صبح شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹، ۸۶۶ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۶۵ نفر تحت درمان قرارگرفته‌اند.

او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متأسفانه ۱۰۱ نفر در فارس براثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان ادامه داد: اکنون ۱۲ نفر از کسانی که براثر مصرف الکل مسموم شده‌اند بستری و ۲ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

مرادیان اظهار کرد: حالت تهوع، عرق سرد، بی‌حالی شدید و افت بینایی و هوشیاری مهم‌ترین علائم مسمومیت با متانول است.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومان از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

رئیس اورژانس استان فارس در خصوص افزایش شمار قربانیان این مشروبات تقلبی هشدار داد و از مردم خواست اطرافیان به‌ویژه جوانان و نوجوانان خود را از آسیب‌های جبران‌ناپذیر مصرف این مواد آگاه کنند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۳ هزار و ۶۵۲  ثبت‌شده که ۸۷ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسماً کوید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یک‌صد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۸۵۰ نفربر اثر مصرف الکل در فارس مسموم شدند

کد خبر 507032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha