بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۲۳۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ایران نیز شمار مبتلایان به ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۰۶ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وی افزود: به این ترتیب تا این لحظه تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری به ۹۵ هزار و ۶۴۶ مورد ابتلا در کل کشور رسیده است. جهانپور گفت: از این جمع ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافته‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: ۲۸۹۹ نفر از مبتلایان در شرایط وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
به گفته وی، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر از هموطنان فوت کرده‌اند. به این ترتیب تعداد کل فوت‌شدگان به ۶۰۹۱ نفر رسیده است.

  • شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش یورونیوز، طبق اطلاعات و آمار دانشگاه جان هاپکینز، بیش از یک میلیون نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا که به‌طور رسمی ثبت شده بودند، پس از طی دوره درمان بهبود پیدا کردند.
طبق این گزارش تا صبح جمعه یک مه (۱۲ اردیبهشت) یک میلیون و ۴۲ هزار و ۹۲۱ نفر در فهرست بهبودیافته‌ها از این بیماری ثبت شده‌اند.

دانشگاه هاپکینز البته اشاره می‌کند که این شمار بهبودیافتگان در موارد رسمی ثبت شده است که با روش‌های آزمایش هر کشور متفاوت است. بر اساس این گزارش برخی از موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا نیز وجود دارد که بنا به توصیه پزشک در خانه قرنطینه شده‌اند اما نام این افراد در میان افراد مبتلا به کووید ۱۹ ثبت نمی‌شود بنابراین شمار واقعی بهبودیافتگان این بیماری می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

در حال حاضر در سراسر جهان حدود ۳.۳ میلیون نفر مبتلا به ویروس جدید کرونا گزارش شده‌اند که از این میان بیش از ۲۳۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 507001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha