امام جمعه مشهد گفت: باید برنامه‌ریزی و پروتکل‌های لازم را تهیه کرد در عین این‌که در مقابله با ویروس کرونا و هر آسیب جسمانی هستیم باید خودمان و دستگاه‌هایمان در فعالیت کامل به سر ببرند و امیدواریم هم مردم ما به این موضوع توجه کنند و هم عزیزان مسؤول ما در مسؤولیتشان این واقعیت‌ها را ببینند.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله علم الهدی در مطلبی که با عنوان خطبه مکتوب نماز جمعه مشهد ارائه کرد آورده است: یک نکته را مردم باید توجه کنند و آن این که کرونا تمام نشده است و این که کی تمام می‌شود هم معلوم نیست تا وقتی در کشورهای دنیا هست، این ویروس ما را تهدید می‌کند ممکن است فراز و نشیب داشته باشد اما از بین رفتنی نیست، مردم باید بدانند باید در زندگی خاص به سر ببرند باید برخی الزامات را در زندگی، ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی توجه کنند و اگر نه توسعه و ابتلای عمومی و فراگیر به این ویروس، زندگی‌ها را از بین می‌برد و خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند مردم باید توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داده است: مهم‌تر از مردم، مسؤولان هستند که باید بدانند که امروز اضطرابی در مردم هست و باید مسؤولان به آن توجه داشته باشند، مردم می‌گویند در دو و سه ماه آینده در پاییز چه طور می‌شود؟ وضع اقتصادی، معاملات، ارتباطات، بازار و فعالیت‌های اقتصادی ما به کجا می‌رسد، بر سر ما چه می‌آید؟ بلاتکلیف بودن آینده در ابتلای این ویروس مردم را مضطرب کرده و باید برای آن کاری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: این ویروس از بین رفتنی نیست و مسله تهدید این ویروس تا مدتی در جامعه ما باقی است، مسؤولان باید به فکر بیفتند، پروتکل‌های لازم را تهیه کنند و فعالیت‌های لازم در جای خودش انجام بگیرد.

آیت الله علم الهدی گفت: این‌که مسوولان بنشینند و مجالسشان را با جریانی از دور دنبال کنند و بیشتر جلسات و شوراها به‌عنوان این‌که ما مبتلا می‌شویم تعطیل شود، همه دست روی دست بگذارند نمی شود. به مردم گفتیم در خانه بنشینید اما نباید مسؤولان هم خانه‌نشین شوند و مدیریت کشور رها شود.

وی ادامه داد: مساله درمان و بهداشت با سبک بسیار زیبایی مدیریت شد، جریان بهداشت و درمان، قدرتمندی و توان مدیریت درمانی کشور و مقابله با هر آسیب بیماری را ثابت کردند هم با فداکاری‌هایشان و هم با مهارت کامل در مدیریت بهداشتی و درمانی.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت استاد مطهری هم گفت: بعد از گذشته ۴۱ سال از شهادت او بیان ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی او در همه مجالس و محافل، هنوز ابعاد شخصیتی او به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

آیت الله علم الهدی افزود: آن روزی که استاد شهید از حوزه به‌عنوان یک نخبه و نابغه فقه و فلسفه وارد دانشگاه شد که دانشگاه در طول جریان‌های الحادی بود، فضای دانشگاه در آن روز یک فضای لامذهبی و بی‌دینی محض بود که با حمایت‌های حزب منحله توده، یک عنصر ملحد مارکسیست دکتر آریان پور فضای فرهنگی دانشگاه را تصرف کرده بود و نسل جوان را تحت تبلیغات سوء مارکسیستی قرار داده بود. در این فضا، استاد بزرگوار توانست با مجاهدات فوق‌العاده‌ای قدم در محیط دانشگاه بگذارد و در مدت کوتاهی، بساط فرهنگی مارکسیستی آریان پور را از دانشگاه جمع کرد به‌طوری‌که نه‌تنها در دانشگاه بایکوت و منزوی شدند بلکه جریان مارکسیست و ایده‌های الحادی از دانشگاه براندازی شد.

امام جمعه مشهد با بیان این که استاد شهید مطهری در این فضا، به‌کلی دین را فاتح دانشگاه قرار داد و به‌وسیله او دین، دانشگاه را در برابر جریان لائیک فتح کرد افزود: آن روزی که انقلاب مقدس اسلامی ما با نهضت و حرکت امام از درون حوزه جوشید و انقلاب مولود حوزه شد، دو جریان متأثر از این انقلاب شدند و به استقبال انقلاب آمدند، یک جریان محور اقتصادی کشور و بازار بود و جریان اصلی، دانشگاه بود که از انقلاب استقبال کرد و در یک جریان فرهنگ دینی، انقلاب اسلامی ما از دانشگاه تقویت شد تا به مرحله پیروزی رسید؛ این نکات در عرصه شخصیتی زندگی شهید مطهری متأسفانه مغفول مانده و تحلیل شخصیتی این شهید گرانقدر بسیار بالاتر است.

کد خبر 506974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساتراپ DE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 1
    در تاریخ هم تخصص دارید ؟ مطهری یک تنه مارکسیسم را نابود کرد ؟
  • fatshad IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    شما اول از همه پیش قدم شويد
  • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    فعلا از حضور در محلهای شلوغ بپرهیزید حتی مسجد ......تو منزل هم میشه عبادت کرد
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    خود شما بدون فاصله به میان جمعیت بیاین و تا آخر کرونا میان مردم باشید