جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

 سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: بر اثر بارش سنگین برف اواخر زمستان سال گذشته و بارندگی‌های شدید باران و جاری‌شدن سیل در بهار امسال بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی این شهرستان خسارت وارد شد.

خسارت سیل به راه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معروف خسروی افزود: به تاسیسات زیربنایی راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی، ابنیه فنی و پل‌ها بر اثر سیل در خلخال، استان اردبیل خسارت وارد شده است.

وی اظهارداشت: در اثر بارش باران شدید، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در منطقه، علاوه بر آبگرفتگی جاده‌های ارتباطی و وارد شدن خسارات به آسفالت و یا شانه جاده، تاکنون چند دهنه پل ارتباطی راه روستایی و بین‌شهری خلخال را نیز دچار تخریب جزیی و کلی کرده است. همچنین به‌علت ورود سیلاب به راه‌های ارتباطی بین‌شهری سطح آسفالت راه‌ها دچار آسیب شده است.

خسروی گفت: بارندگی‌های  شدید موجب سست شدن زمین و سقوط سنگ‌های بزرگ و صخره‌ها به راه‌های ارتباطی این شهرستان از جمله راه خلخال - گیوی و در برخی از مواقع موجب انسداد راه نیز شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از پاکسازی چندین باره جاده ارتباطی خلخال - گیوی مرکز شهرستان کوثر از سنگ‌های سقوط کرده از کوه‌های اطراف این جاده خبر در بهار امسال خبر داد.

او افزود: در این عملیات که در برخی مواقع به‌علت شدت ریزش کوه چند روز طول کشیده، راهداران با ماشین‌آلات سنگین وارد عمل شدندو با جابه‌جایی هزاران مترمکعب ریزش‌برداری  این مسیر را پاکسازی کرده و موفق به برقراری تردد در این مسیر صخره‌ای شده‌اند.

خسروی گفت: در جریان ریزش کوه و سقوط سنگ‌ها به جاده‌ها حادثه برخورد سنگ و اجسام سخت با خودروهای عبوری گزارش نشده و دلیل این امر نیز خلوت بودن جاده و تردد محدود خودروها ناشی از رعایت موارد مربوط به پیشگیری و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان  است.

کد خبر 506915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha