معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان گفت:‌ ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره تصمیم خواهد گرفت و اگر مجوز بدهند، نسبت به بازگشایی اقدام خواهیم کرد.

دانشگاه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها بعد از ایام ماه مبارک رمضان گفت: ما در هر شرایطی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اگر آنها مجوز بازگشایی را بدهند، ما نیز اقدامات مربوط به آن را انجام خواهیم داد.

خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد دانشجویانی که در شیوع کرونا نسبت به حذف ترم اقدام کردند، دارید؟ گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد دانشجویان متقاضی حذف ترم نداریم، همچنین آماری دقیقی هم نداریم که نشان دهد با درخواست حذف ترم چند درصد از دانشجویان موافقت شده است.

وی در واکنش به مشکلاتی که دانشجویان درباره حذف ترم داشتند، گفت: ما نشستی با معاونان دانشجویان دانشگاه‌ها داشتیم که در آن جلسه مطرح شد، در صورت امکان با درخواست حذف ترم از سوی دانشجویان، مساعدت به عمل بیاورند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره عودت شهریه دانشجویان شبانه گفت: بحث شهریه مربوط به هیات امنای دانشگاه‌هاست و ما نمی‎توانیم هیچ ورودی در این زمینه داشته باشیم.

خاکی صدیق درباره ادامه روند ارائه اینترنت رایگان به دانشگاه‌ها گفت: لیست دانشگاه‌های متقاضی برای اینترنت رایگان تحویل وزارت ارتباطات شده است. ما عینا لیست دانشگاه‌‎های متقاضی اینترنت رایگان را به وزارت اراتباطات ارسال کردیم و آنها نیز اعمال کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در پایان گفت: فکر نمی‌کنمIP سرور دانشگاهی در میان لیست‌هایی که به ما ارائه شده، بوده که به آن اینترنت رایگان داده نشده باشد. فعلا گزارشی مبنی بر اینکه به دانشگاه‌های متقاضی، اینترنت رایگان تعلق نگرفته باشد به بنده ارائه نشده است.

کد خبر 506873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha