کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ادامه بارندگی‌ها تا یک‌شنبه چهاردهم اردیبهشت در استان است.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی کریمی جمعه ۱۲ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رعد و برق، رگبار باران و وزش باد پدیده غالب در استان تا روز یکشنبه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود در نیمه جنوبی آذربایجان‌غربی طی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد بیشتر شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نبوده و لازم است تا تدابیر لازم بکار گرفته شده و شهروندان از تردد در مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.

کریمی در خصوص دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت تکاب با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین و پلدشت نیز با ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهراستان بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دمای هوای ارومیه نیز در این مدت بین ۶ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی دارد.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

کد خبر 506868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha