استاندار گلستان گفت: ۶۰ خانه آسیب‌دیده از رانش اخیر در این روستا، تا شهریور امسال در مکان جدید احداث می‌شود.

برد پیت/ بازسازی خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس اظهار داشت: بنیاد مسکن به‌سرعت مکانی در نزدیکی روستا را برای ساخت خانه حادثه‌دیدگان تخصیص خواهد داد تا هرچه زودتر ساکنان این خانه‌ها به مکان جدید منتقل شوند.

وی بیان کرد: با هدف رفع مشکل مردم روستای آق‌امام در گلستان، دیواره‌سازی رودخانه کنار روستا برای جلوگیری از رانش‌های آینده به‌زودی به اتمام می‌رسد تا زندگی حدود ۴۰۰ خانواده ساکن این روستا در امان باشد.

فرماندار مراوه تپه نیز از وقوع ۲ فقره رانش مجدد زمین در روستای آق‌امام این شهرستان مرزی در پی بارش‌های چند روز گذشته خبر داد و گفت: این حادثه به ۳۹ واحد مسکونی روستا خسارت وارد کرد.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: در این رانش‌ها که پس از بارش ۴۲ میلی‌متری باران روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری رخ داد، ۷ واحد مسکونی این روستا ۱۰۰ درصد تخریب و ۳۲ واحد دیگر هم دچار آسیب جدی شدند.

وی افزود: پس از این بارش‌ها هم بخش‌هایی از روستای آق امام بخش گلیداغ به‌دلیل سست بودن زمین، دچار رانش شده بود که در نتیجه آن به ۲۵ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

ضمیر گفت:  سه مرحله رانش اخیر در روستای آق امام به ۶۴ واحد مسکونی این روستا خسارت وارد کرد، قبل از بارش‌های هفته جاری به اهالی این روستا اطلاع‌رسانی شده بود و بیشتر مردم در منزل حضور نداشتند.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: به‌دستور استاندار گلستان به هر یک از خانوارهایی که واحد مسکونی آنها براثر رانش دچار خسارت شد ۳۰ میلیون ریال بابت اجاره مسکن پرداخت می‌شود تا قبل از آماده شدن مکان جدید روستای آق‌امام، مشکلی برای پرداخت اجاره‌بها نداشته باشند.

ضمیر گفت: زمینی به مساحت ۱۴ هکتار برای جابه‌جایی روستای آق‌امام پیش‌بینی شده که از هفته سوم اردیبهشت عملیات نقشه‌برداری و تهیه طرح هادی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: پس از نقشه‌برداری و تهیه طرح هادی، زمین‌های قطعه بندی شده به اهالی تحویل داده می‌شود تا نسبت به احداث مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام کنند.

کد خبر 506821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha