معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در کشور عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و علوم پزشکی پنجشنبه شب یازدهم اردیبهشت ماه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید انسجامی که در مبارزه با ویروس کرونا ایجاد شده است حفظ شود و اینکه مردم فکر کنند شرایط عادی است یک خطر بزرگ است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سه استراتژی برای مبارزه با این ویروس وجود دارد و همه اقدامات در این سه استراتژی نهفته است، گفت: استراتژی نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است.

وی اظهار کرد: صنعت و اقتصاد باید فعال شوند ولی آنچه مهم است این است که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه یکی دیگر از راه‌های مباررزه است که با غربالگری و تست بیشتر ممکن می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ۲۱درصد افرادی که با بیماران در ارتباط بوده‌اند به این ویروس مبتلا می‌شوند و این نیاز  است که افراد مرتبط با این بیماران سریع شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه استانها به زودی به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد، گفت: استانهای سفید استانهایی خواهند بود که میانگین بستری آن‌ها در دو هفته اخیر روزانه یک نفر بوده است.

حریرچی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم کاملا هشدارها را جدی بگیرند و بدانند که شرایط به هیج وجه عادی نشده است و تا وقتی که یک بیمار هم داریم نباید شرایط را عادی بدانیم.

وی با بیان اینکه هرچقدر بازگشایی بیشتر شود احتیاط نیز باید افزایش یابد، گفت: درمان روند بسیار خوبی را طی می‌کند اما این نباید اعتماد به نفس کاذب ایجاد کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مهمترین عامل موفقیت در کشورما بعد از لطف خدا همراهی مردم، تلاش مسؤولین و کادر درمان بوده امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم وسایل حفاظتی مورد نیاز در بیمارستان‌ها فراهم است و مردم می‌توانند برای کنترل و درمان به بیمارستان مراجعه کنند و مردم حتما در مراحل ابتدایی به بیمارستان مراجعه کنند تا درمان سخت نشود.

کد خبر 506811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha