جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

موسسه ملی تحقیقات سلامت با توجه به مقالات منتشر شده و مستندات موجود اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر منع استفاده از داروهای مُسکن در بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به همه‌گیری کووید- ۱۹ در جهان، در دسترس بودن اطلاعات قابل اعتماد برای پزشکان و بیماران مهم است. یکی از دغدغه‌های دوران همه‌گیری این بیماری، استفاده از داروهای مسکن برای سردردها یا دیسمنوره (درد قاعدگی) است. حال پرسش این است که در این دوران چه مسکن‌هایی را می‌توان استفاده کرد؟ 

موسسه ملی تحقیقات سلامت با توجه به مقالات منتشر شده در این زمینه و مستندات موجود به سوال مذکور پاسخ داده است. طبق اعلام محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت «در ابتدای شروع همه‌گیری کووید ۱۹، شواهدی مبنی بر تشدید عفونت‌ ناشی از بیماری به علت استفاده از مسکن‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن منتشر شد. بلافاصله مطالعات مختلفی از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا و سایر پژوهشگران حوزه دارو انجام و بیان شد که استفاده از این نوع داروها منجر به تشدید علائم بیماری کووید ۱۹ نخواهند شد.»

بر اساس آن چه در وب‌سایت موسسه ملی تحقیقات سلامت منتشر شده است، هرچند که در تمامی برچسب‌های داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی این هشدار داده شده که «مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی منجر به کاهش التهاب و احتمالا تب می‌شوند، و علائم  تشخیصی در عفونت‌ها را کاهش می‌دهند»، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که از خوددرمانی با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی اجتناب شود و طبق توصیه سازمان غذا و دارو، از داروهای بدون نسخه دیگر جهت تسکین درد استفاده شود و مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی فقط با مشورت پزشک صورت گیرد.

در پایان این مطلب آمده است: «شواهدی مبنی بر منع استفاده از داروهای مسکن در بیماری کووید- ۱۹ وجود ندارد. پیشنهاد می‌شود از داروهایی که پیش از این به عنوان مسکن برای سردرد و دیسمنوره (درد قاعدگی) استفاده می‌شد، مصرف شود. با این حال، در صورتی که افراد برای تسکین دردهای خود از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده می کنند، با توجه به این که توصیه شده است از خوددرمانی با این داروها به منظور تسکین درد به طور جدی پرهیز شود، افراد می‌توانند زیر نظر پزشک معالج خود به تغییر داروهای مسکن مورد استفاده ‌شان اقدام کنند.»

کد خبر 506808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha