نیروهای مسلح ایران از روی ناوشکن جماران به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی و به دشمنان‌ و مستکبران هشدار دادند اگر چشم طمعی به خلیج فارس و جزایر ایران اسلامی داشته باشند باصلابت و اقتدار پاسخ دندان‌شکنی ‌دریافت خواهند کرد.

خليج فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، وقتی تقویم به ۱۰ اردیبهشت می‌رسد نام و یاد خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری روحمان را نوازش می‌دهد، روز ملی خلیج فارس روزی است که غیورمردان ایرانی با رهبریت امام قلی خان استعمار پرتغالی‌ها بر جنوب کشور را پایان بخشیدند.

جایگاه خاص و استراتژیک خلیج فارس به‌میزانی مهم و تعیین‌کننده است که از دوران‌های مختلف همواره مورد طمع دشمنان بوده و کشورهایی با خوی استکباری و استعماری چشم به استعمار و استفاده از این خلیج داشته و دارند. 

اما تاریخ ایران همان‌طور که استکبار را بارها به خود دیده و ثبت کرده روحیه رشادت و میهن‌دوستی را نیز در خون جوانان وطن مشاهده کرده است، هر جا وطن با خطری مواجه بود، بودند از جان گذشتگانی که جز خاک وطن و حفظ منافع ایران به هیچ نیندیشیدند و با خون خود تمامیت ارضی کشور را تداوم بخشیدند. 

حال با گذشت ۴۰۰ سال از حماسه امام قلی خان، بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مسلح یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش راهبردی عرصه را بر استعمار نوین تنگ و امنیت را در فارس‌ترین خلیج دنیا تأمین کرده‌اند.

امروز نیز در هرمزگان در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس به‌روی عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی جماران روز ملی خلیج فارس با حضور مسئولان استانی و ارشدهای نظامی مستقر در استان هرمزگان برگزار شد.

برگزاری این مراسم به‌روی ناوشکن جماران علاوه بر صدور پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه در خلیج فارس، این پیام را به دشمنان‌ و مستکبران داد که اگر چشم طمعی به خلیج فارس و جزایر ایران اسلامی داشته باشند با صلابت و اقتدار پاسخ دندان‌شکنی از نیروهای مسلح و جان‌برکف جمهوری اسلامی دریافت خواهند کرد.

در ادامه گزارش مراسم روز ملی خلیج فارس ‌روی عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی جماران را مشاهده خواهید کرد:

کد خبر 506797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha