موزه شهر ممنوعه (گوگونگ) در پکن که سه ماه پیش به دلیل همه‌گیر شدن نوع جدید ویروس کرونا بسته شده بود، اول ماه مه بازگشایی می‌شود. 

شهر ممنوعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مجموعه کاخ‌های شهر ممنوعه از روز اول مه  از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ کار خواهد کرد اما تنها بخشی از غرفه‌های آن باز خواهند بود. روزانه حداکثر پنج هزار بازدید کننده می‌توانند وارد این موزه شوند.

البته مقامات قوانینی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان فرهنگی اعلام کرداند که شامل لزوم استفاده از ماسک و نشان دادن وضعیت سلامتی خود به کمک برنامه مخصوصی است که در موبایل‌ها نصب شده است. میزان تب تمامی بازدیدکنندگان پیش از ورود به این مکان اندازه‌گیری می‌شود و افرادی که تب دارند یا سرفه می‌کنند اجازه ورود به مجموعه را ندارند. بازدیدکنندگان همچنین باید فاصله یک متری خود را با بقیه حفظ کنند.  

 شهر ممنوعه پکن به دلیل شیوع کرونا در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ تعطیل شد. شهر ممنوعه بزرگترین ترین مجموعه کاخ در جهان، در حال حاضر مشهورترین مجموعه دیدنی تاریخی در پکن است. موزه گوگونگ بزرگترین مجموعه آثار هنرهای سنتی چینی در چین،  متعلق به خاندان  امپراتوری را عرضه می‌کند. شهر ممنوعه پکن امسال ۶۰۰ ساله می‌شود.

احداث شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز و ظرف ۱۴ سال ساخته شد. تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ (قریب ۵۰۰ سال) در مجموع ۲۴ امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت کرده و بر چین فرمان رانده‌اند. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن پایان پذیرفت.

کد خبر 506748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha