پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

وزارت کشور آلمان امروز حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی معرفی و فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرد.

حزب‌الله 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزارت کشور آلمان امروز پنجشنبه، اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که پلیس آلمان اوایل صبح امروز عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یکهزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان در یک پیامی توییتری نوشت: «هورست زهوفر وزیر کشور، (فعالیت‌های) سازمان تروریستی شیعه حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است».

آلمان در حالی حزب‌الله را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد.

  • به رسمیت نشناختن «اسرائیل» دلیل آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله

وزیر خارجه آلمان در پیامی توئیتری به توجیه اقدام این کشور علیه حزب‌الله لبنان پرداخت و ادبیات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه گروه مقاومت لبنان را تکرار کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در دفاع از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان اعلام کرد، این گروه حق موجودیت رژیم صهیونیستی را انکار می‌کند. هایکو ماس در اولین اظهارنظر درباره اقدام این کشور علیه حزب‌الله لبنان، از انکار به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی گلایه کرده است.

او در توئیتر نوشت: «حزب‌الله حق اسرائیل برای موجودیت را انکار می‌کند، به خشونت و ترور تهدید می‌کند و به نوسازی گسترده زرادخانه موشکی خودش ادامه می‌دهد».

وزیر خارجه آلمان همچنین از لزوم «اجرای قانون» به منظور مقابله با اقدامات حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی سخن گفت؛ اقداماتی که به ادعای او «تروریستی و مجرمانه» هستند.

طبق گزارش‌ها، پلیس آلمان اوایل امروز عملیاتی را با هدف دستگیری اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یکهزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

کد خبر 506697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 6
    آلمان اجازه برچسب تروریست چسبانیدن به شیعه حزب الهی را ندارد.
  • NL ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 3
    حتما در قدم بعدي اروپا ايران رو حامي تروريسم معرفي خواهد كرد