مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

حضور نماینده‌ای از دیار الوندنشینان در فصل جاری لیگ برتر کشتی آزاد کشور با موافقت سید سعید شاهرخی استاندار همدان قطعی شد تا پس از ۹ سال دوری از جذاب‌ترین رویداد دایره طلایی، بازهم شاهد شور و هیجان در فضای ورزشی این شهر باشیم.

کشتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  استاندار همدان چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست با عبدالمهدی نصیرزاده، رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ضمن اعلام حمایت قطعی از حضور در این دوره از مسابقات، از دستگاه ورزش و هیات کشتی همدان خواست تا برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.

لیگ برتر کشتی آزاد کشور قرار است دهه اول تیرماه امسال با حضور برترین‌های کشور برگزار شود و همدان پس از سال‌ها بار دیگر حضور در این رویداد مهم را تجربه می‌کند.

تیم تله‌کابین گنج‌نامه آخرین نماینده همدان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور بود که در نهایت به مقام سومی دست پیدا کرد.

تاریخ حضور همدان در لیگ برتر نشان از یک عنوان نایب قهرمانی و سه مقام سومی دارد و حالا مسئولان اجرایی این استان درصدد هستند با حمایت لازم باردیگر حضور بر سکوهای قهرمانی تکرار شود.

از همین رو سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان از مسئولان دستگاه ورزش خواست تا برآورد هزینه‌ها را نیز جمع‌بندی و ارایه دهند؛ در واقع خواست استاندار از دست‌اندرکاران کشتی همدان کسب یکی از سکوهای قهرمانی در این دوره از مسابقات است.

تنور لیگ با حضور همدان داغ می‌شود

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشور با قدردانی از استاندار همدان گفت: تنور لیگ برتر کشتی آزاد کشور با حضور همدان داغ می‌شود.

مسعود مصطفی جوکار افزود: همدان هر سال که گام به مسابقات لیگ برتر گذاشت شاهد جذابیت مسابقات بودیم و امسال نیز این مهم تکرار خواهد شد.

وی بیان کرد: لیگ نه تنها زمینه ظهور استعدادها را فراهم می‌کند بلکه شور و هیجان وصف‌ناپذیر را در هواداران کشتی ایجاد کرده و ساعاتی را از تماشای مبارزه کشتی‌گیران مطرح آسیایی، جهانی و المپیک لذت می‌برند.

جوکار خاطرنشان کرد: البته نحوه تیمداری در لیگ سازوکار خاص خودش را دارد و تیم همدان نیز باید از همین اینک برای حضور پرقدرت در این مسابقات برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: بدون تردید امسال تیم‌های قدرتمندی در لیگ برتر شرکت خواهند کرد و اگر هدف حضور در سکوهای قهرمانی است، باید برنامه هدفمندی داشت.

نایب‌رییس هیات کشتی همدان یادآور شد: حالا که استاندار حمایت همه‌جانبه از کشتی همدان دارد باید با کسب نتایج مطلوب پاسخ این حمایت‌ها به خوبی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم همدان پس از سال‌ها صاحب نماینده در لیگ برتر کشتی کشور می‌شود.

دلیل مهم در حمایت استاندار

برای خیلی‌ها این سوال مطرح شده که استاندار همدان چطور به یکباره تصمیم به حمایت از حضور در لیگ برتر گرفته است؛ حال آنکه شاهرخی خود از چهره‌های شاخص و دوستدار ورزش‌های سنتی و پهلوانی است و همواره در کنار سایر رشته‌ها، اهمیت خاص به این نوع ورزش‌ها از جمله باستانی و پهلوانی، جودو و کشتی می‌دهد.

وی روزگاری در نهاوند که زادگاه کشتی‌گیران مطرح جهانی و آسیایی است، قبول مسئولیت داشت و حضورش در این شهرستان همواره با حمایت از ورزش کشتی همراه بود.

استاندار همدان در دوره مسئولیت در لرستان که زادگاهش محسوب می‌شد نیز حمایت همه‌جانبه از رشته‌هایی نظیر کشتی و جودو داشت و مسابقات جهانی ۲۰۱۵ کوراش به میزبانی خرم آباد با حمایت همه‌جانبه او در سطح مطلوب برگزار شد به طوریکه تمجید فدراسیون جهانی را به همراه داشت.

شاهرخی در نشست بررسی حضور همدان در لیگ برتر نیز خطاب به دست‌اندرکاران سازمان لیگ کشتی کشور عنوان کرد: به خاطر عرق‌های ریخته شده قهرمانان ارزنده کشتی این استان تصمیم به حمایت همه‌جانبه برای حضور در عرصه لیگ گرفته است.

استاندار همدان علاقه فراوانی به توسعه ورزش پهلوانی دارد و همواره در گود زورخانه‌های همدان قدم گذاشته و مشتاقانه پذیرای بزرگ‌مردان کشتی و ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای بوده و هست.

نیم نگاه استاندار به میزبانی باشگاه‌های جهان

استاندار همدان درخواست رییس سازمان لیگ فدراسیون مبنی بر میزبانی جام باشگاه‌های جهان در رشته آزاد را منوط به توافق دو طرف دانست.

شاهرخی با اشاره به استقبال از میزبانی این رویداد مهم گفت: دستگاه ورزش برآورد هزینه‌ها، مزیت‌ها و نیز کیفیت مسابقات را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

وی اضافه کرد: در صورتی که موافقت نهایی در این میزبانی نیز لحاظ شود، فدراسیون باید حمایت همه‌جانبه داشته باشد.

مقرر شد مدیریت دستگاه ورزش تمام جوانب در این میزبانی را در نظر گرفته و در صورتی که آورده لازم به لحاظ تاثیرگذاری بر رشد و پیشرفت ورزش به ویژه کشتی داشته باشد، مراتب به استاندار ارایه شود.

البته شرط مهم استاندار در صورت پذیرش این میزبانی نیز مطرح است و اینکه باید تیم‌های مطرح کشتی جهان در این مسابقات شرکت کنند.

مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان آذرماه به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

درس عبرت از گذشته

حضور همدان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور را هراندازه که به فال نیک باید گرفت اما قطع به یقین نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه دارد چراکه در گذشته همدانی‌ها چند دوره‌ای صاحب نماینده در لیگ برتر کشور بودند که دارای مزایا و معایب گسترده بود.

در مجموع این حضور هراندازه که شور و هیجان را در دل کشتی دوستان همدانی ایجاد کرد و یکی از سکوهای قهرمانی نصیب این استان شد اما بدهی‌های انباشته، نفس کشتی استان را گرفت.

در واقع سوءمدیریت در نظارت دقیق بر نحوه عقد قرارداد با کشتی‌گیران، تغییرات گسترده در ترکیب تیم و آمد و رفت نفرات، فقدان نظارت در جذب کشتی‌گیران خارجی و عمل نکردن به تعهدات باعث شد تا کشتی همدان زیر بار بدهی‌ها کمرخم کند.

حالا کشتی همدان علاوه بر اینکه در راس هیات مدیری اقتصادی را در اختیار دارد، بزرگان کشتی همدل و همراه در کنار او قرار گرفته و تیمی قدرتمند را در تصمیم‌گیری‌ها تشکیل می‌دهند.

حضور مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن با کوله‌باری از تجربه در کنار حمیدرضا یاری به عنوان نایب رییس هیات بدون تردید کمک شایانی به او خواهد داشت.

جوکار که هم اینک مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور است، به خوبی می‌تواند به یاری در برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در لیگ برتر برنامه و مشاوره بدهد.

حضور بزرگان و قهرمانان صاحب‌نام کشتی نظیر علی‌محمد مالمیر از تویسرکان، سعید ابراهیمی، داریوش و مسعود کمروند از نهاوند، علیرضا مخزنی، محمدحسین سلطانی، عباس بیگلربیگی، جمال میرزایی، مصطفی یونسی‌نیا و مسعود نوروزی از همدان، محمد نظری، سعید و صادق گودرزی و جلال لطیفی از ملایر می‌تواند به ارتقا سطح فنی و مدیریتی کشتی استان برای حضور قدرتمند در لیگ برتر کمک شایانی داشته باشد.

البته در این بین باید نگاه سنتی از کشتی همدان برچیده شود چرا که لیگ برتر به نسبت ۹ سال قبل دستخوش تغییرات فراوانی شده و علاوه بر بروز رسانی مسایل فنی، به دلیل مدیریت در تصمیم‌گیری‌ها نیز باید از افرادی استفاده شود که از شرایط فعلی آگاه بوده و بتوانند کمک‌رسان هیات کشتی باشند.

دستگاه ورزش پشتوانه گرم

به اعتقاد آگاهان به مسائل ورزش استان، تغییر و تحول در مدیریت دستگاه ورزش همدان طی دوره جاری باعث احیای رشته‌هایی نظیر فوتبال و کشتی شده است.

خاطر همگان است که شاهرخی استاندار همدان تغییر در مدیریت ورزش را با ۲ هدف اعتلای ورزش‌های کشتی و فوتبال اعمال کرد.

تیم پاس در رشته فوتبال طی ۲ فصل اخیر مورد حمایت همه‌جانبه از سوی استاندار و مدیریت ورزش قرار گرفت و نتایج خوبی را نیز کسب کرد.

در واقع این حمایت‌ها طی ۲ سال قبل به پرداختی‌هایی افزون‌بر چهار میلیارد تومان منجر و منابع مالی لازم تامین شد.

اما خواست استاندار حمایت از ورزش کشتی به عنوان داعیه قهرمانان ارزنده المپیک، جهانی و آسیایی نیز بود و حال این تصمیم در سال جاری با حضور در لیگ برتر به بالاترین سطح حمایتی وی منجر شده است.

در این بین نباید از پیگیری‌های دستگاه ورزش استان چشم‌پوشی کرد چرا که محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان همدان به اذعان مربیان و قهرمانان ورزشی، همواره پیگیر مسایل بوده و حمایت همه‌جانبه از استعدادهای ورزش داشته است.

پیگیری‌های مدیرکل ورزش و رایزنی با مسئولان استانداری باعث شد تا زمینه این حضور دوباره در لیگ برتر نیز فراهم شود.

فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد کشور اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

کد خبر 506678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha