رئیس سازمان آرامستان های کاشان گفت: کم سن و سال ترین فوت شده بر اثر کرونا نوزاد چهار ماهه و مسن ترین هم پیر مرد ۹۹ ساله بوده است.

قربانیان کرونا

به گزارش همشهری آنلاین  غلامعلی ساران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه ۶۴ درصد متوفیان را مردان و ۳۶ درصد را بانوان تشکیل داده اند، افزود: میانگین سنی جان باختگان برای مردان ۷۰ سال و برای بانوان ۷۱ سال است.

وی روند آمار فوت شدگان ناشی از کرونا پس از ایام عید را کاهشی دانست و تصریح کرد: با وجود شرایط بهتر در مراکز درمانی این به معنای پایان عمر ویروس کرونا نیست.

مدیر عامل سازمان آرامستان های کاشان ادامه داد: کارکنان این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته در طول دو ماه به شکل مستمر در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و با رعایت اصول بهداشتی و شرعی به خدمت رسانی پرداختند.

ساران با یادآوری اینکه هزینه های مربوط به کفن و دفن متوفیان در این ایام همانند سایر روزهای قبل از بیماری اعمال شد و هیچ افزایشی در این زمینه نداشتیم، گفت: شکل گیری و تجهیز تیم های مجرب با مشارکت بخش خصوصی اقدامی در راستای انتقال و دفن متوفیان در خارج از سازمان با رعایت پروتکل های ابلاغی و اصول بهداشتی و با هدف جلوگیری از ابتلای بازماندگان به ویروس در طول مدت مراسم بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای برگزاری مراسم در سازمان آرامستان ها صادر نمی شود، خاطرنشان کرد: برخی از آرامستان های سطح شهر کاشان از نظر سلامتی و بهداشت روانی آسیب زا هستند و باید برای دفن مردگان در دارالسلام‌ شهرداری فرهنگ سازی شود.

ساران کاشان را جز معدود مناطقی از کشور دانست که با وجود کسب اجازه برای تیمم فوت شدگان ناشی از کرونا از انجام‌ آن خود داری کرد و با رعایت پروتکل‌های ایمنی خدمت تغسیل را کاملا شرعی و بهداشتی انجام داد.

کد خبر 506656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha