رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی از روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت امسال از طریق دوربین‌های سطح شهرها و همچنین به‌صورت دستی جریمه می‌شوند.

معاینه فنی

به گزارش همشهری آنلاین سرهنگ محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مالکان خودروهای با مدل سال ۹۴ و سال‌های قبل از آن باید اقدام به اخذ معاینه فنی خودروی خود و تمدید یک ساله آن کنند در غیر این صورت جریمه آنها ثبت خواهد شد.

وی، میزان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را  ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و اظهارداشت: خودروهای فاقد معاینه فنی هر ۲۴ ساعت مشمول جریمه خواهند شد به همین دلیل سال گذشته  برخی خودروها به دلیل بی توجهی به این موضوع و نداشتن معاینه، در چند روز پشت سر هم، پنج یا شش بار جریمه شدند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه از ششم اردیبهشت امسال با بازگشایی مراکز تعویض پلاک با حجم بالای مراجعه مردم مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این مراکز تا حدود ساعت ۱۷ فعال هستند و از مردم می خواهیم که از ساعت های ابتدایی صبح در این مراکز ازدحام نکنند بلکه می‌توانند در ساعت ۱۳ و ۱۴ مراجعه کنند تا از حجم مراجعه کنندگان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه پلاک حدود یکهزار و ۴۲۳ دستگاه خودرو و ۱۹۱ دستگاه موتورسیکلت در این مراکز تعویض پلاک شدند و ۱۴۷ پرونده خدمات متفرقه دریافت کردند، اضافه کرد: از این تعداد، پلاک ۶۶۵ دستگاه خودرو و ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت در ۲ مرکز معاینه فنی کلانشهر اصفهان تعویض شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام در آموزشگاه‌های رانندگی نیز آغاز شده است، تصریح کرد: ثبت نام آزمون‌های عملی رانندگی انجام می‌شود اما هنوز برای چگونگی برگزاری آزمون‌های آیین نامه، مصوبه ای ابلاغ نشده است.

طبق مصوبه‌های ستاد ملی کرونا از ۲۰ اسفند سال گذشته تا چهاردهم اردیبهشت امسال تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط ماموران و دوربین‌های سطح شهر و معابر بزرگراهی ثبت نمی‌شود.

تمام شهرستان‌های استان اصفهان دارای یک مرکز و کلانشهر اصفهان دارای ۲ مرکز تعویض پلاک است.

شیوع بیماری کرونا، فعالیت مراکز تعویض پلاک استان اصفهان را از ۱۷ اسفند ۹۸ تعطیل کرد که خدمات‌دهی این مراکز از شنبه ششم اردیبهشت ۹۹ با تمهیداتی از سرگرفته شد.

تاکنون بیش از ۹۱ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

کد خبر 506629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha