پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

فرماندار سردشت گفت: بازارچه مرزی کیله پس از تعطیلی به علت شیوع بیماری کرونا از امروز بازگشایی و فعالیت در آن طبق قوانین و مقررات انجام می‌شود.

فرمانداری  آذر غربی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اقصی نخشی‌پور افزود: بازگشایی بازارچه‌ها با رعایت همه تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با شیوع کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: استقرار گیت‌های‌ تشخیص و غربالگری کرونا و دستگاه‌های تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی و رعایت محدودیت‌های زمانی از جمله برنامه‌های مقابله‌ای با شیوع بیماری کروناست که در بازارچه مرزی کیله وجود دارد.

وی با قدردانی از شورای اداری و تامین، شهروندان و رسانه‌ها در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند گفت: خوشبختانه نزدیک به ۲ هفته است که هیچ مورد مثبت کرونا در سردشت مشاهده نشده است.

بازارچه مرزی کیله سردشت از اواخر بهمن سال گذشته به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مسدود شد.

در پایان جلسه پیله‌روان فعال در بازارچه به بیان دغدغه و مشکلات بازارچه پرداختند.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه» در شمال عراق قرار دارد.  

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.

کد خبر 506616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha