رییس اتاق اصناف قم گفت: خسارت کرونا به بازار شب عید قم، معادل فعالیت ۶ ماه سال ارزیابی می شود، چرا که این استان زایرپذیر بوده و ایام نوروز بهترین فرصت فروش اصناف است.

بازار قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اصناف قم، حسن احمدلو در گفت و گویی بیان کرد: بازار شب عید برای کسبه استان اهمیت خاصی دارد و بسیاری از آنان برای ادامه فعالیت در سایر ایام سال به این فرصت چشم دوخته اند، بنابراین کرونا به اصناف قم خسارت سنگینی وارد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات اصناف قم در این شرایط افزود: اصناف استان در عمل به دستورالعمل‌ها بدون هیچ اعتراضی کسب و کار خود را تعطیل کردند و با رعایت نکات بهداشتی همراهی خوبی با مسئولان داشتند، بنابراین نیاز است که امروز به صورت ویژه از آنان حمایت شود.

وی ادامه داد: همچنین همه کسبه قم مطابق دستورالعمل‌ها درسامانه سلامت ثبت نام کردند و بهترین همکاری را برای تنظیم بازار استان در توزیع محصولات بهداشتی و سایر اقلام مورد نیاز مردم استان با قیمت مناسب در این شرایط داشتند.

احمدلو دربخش دیگری از سخنان خود گفت: اصنافی مانند صنف سوهان‌پزان در اثر شیوع کرونا خسارت شدیدتری دیدند، بیش از ۸۰ درصد تولید محصولات این صنف صادراتی است که به دلیل شرایط به وجود آمده روی دست فعالان این حوزه ماند و خسارت سنگینی در پی داشت.

وی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان همه اصناف و به خصوص آن هایی که خسارت بیشتری دیدند به طور ویژه مورد حمایت قرار دهند و کمکشان کنند.

وی ادامه داد: کلیه خسارت‌های وارده شده به اصناف استان محاسبه شده و اطلاعات آن در اختیار مسئولان اتاق اصناف ایران و سایر نهادها قرار گرفته است و امیدواریم حمایت‌های لازم در زمینه مالیات، تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و سایر اقدامات برای جبران خسارت ها از اصناف قم به عمل آید.

احمدلو همچنین با اشاره به حضور فعال اصناف استان در جلسات کارگروه تنظیم بازار و ستاد مدیریت بحران کرونا قم گفت: اصناف با وجود مشکلات فراوان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی و توزیع آن در سطح استان اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

کد خبر 506610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha