مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح نصب بخاری‌های هرمتیک در مدارس، شبکه اتصال زمینی (ارت) در بیش از سه هزار آموزشگاه استان اجرا شده‌است. با اجرای شبکه اتصال زمینی، خطر برق گرفتگی در کلاس‌های درس برطرف شده است.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایرنا،  امین فلاح روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت اظهار داشت: پیش از این،  بیش از هزار و ۳۰۰ بخاری هرمتیک، جایگزین بخاری‌های نفتی کلاس درس شده بود و از سال گذشته نیز حذف ۲ هزار بخاری گازی و جایگزین شدن بخاری‌های هرمتیک در دستور کار قرار گرفت که همزمان، شبکه اتصال زمینی هم در مدارس اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: بخاری های جدید هرمتیک، بدون شبکه اتصال زمینی، قابل استفاده نیست و از این رو، ایمنی بالاتری دارد.

وی درباره نصب بخاری هرمتیک در کلاس‌های درس استان گفت: پارسال با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس، حجم تقاضا برای بخاری هرمتیک زیاد شد و شرکت سازنده، نتوانست تعهد خود را انجام دهد.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۹۰ درصد کار برای راه‌اندازی بخاری‌های هرمتیک انجام شده است،  بخاری‌ها خریداری و نصب شده و  تست و راه‌اندازی در حال انجام است.  

فلاح افزود: در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان، جایگزین کردن ۲ هزار بخاری گازی با بخاری‌های هرمتیک، مصوب شده بود.

وی گفت: برای برچیدن بخاری‌های گازی از مدارس شهری و روستایی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین و پرداخت ۷۰ درصد از این رقم را تقبل کرده است.  

حذف ۱۷ مدرسه سنگی 

فلاح درباره حذف ۱۷ مدرسه سنگی استان گفت: ۶۷ کلاس درس در مدارس سنگی استان وجود داشت، اما در بررسی‌های انجام شده، با توجه به کاهش شمار دانش آموزان، شمار کلاس‌های مورد نیاز برای ساخت، به ۳۸ باب کاهش یافت.

وی افزود: عملیات اجرایی حذف مدارس سنگی،  از مهرماه سال قبل آغاز شد و اکنون همه پروژه‌ها جز یک مدرسه به اتمام رسیده است.  

فلاح با اشاره به این‌که جشن حذف مدارس سنگی هم با پایان کرونا، برگزار می شود، افزود: مدارس سنگی یک تا ۶ کلاسه هستند که در شهرستان‌های مختلف، اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: برای حذف مدارس سنگی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین و پرداخت ۷۰ درصد از این رقم را تقبل کرده است.  

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.  

کد خبر 506518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha